خلاصه ماشینی:
"در این تجزیه و تحلیل پارامترهای زیر قابل بررسی هستند: -سطح دستمزد نیروی انسانی -نوع فرآیند و دانش به کار رفته -کارآیی و بهرهوری -قیمت مواد و مصالح -هزینه حمل -هزینه مالیات -هزینه بیمه -هزینه تامین مالی -هزینههای ورود کالا یا خدمت به مقصد(هزینههای گمرکی)یا هزینههای فعالیت در کشور مقصد -هزینههای بازاریابی و تبلیغات -نرخ ارز(تبدیل پول محلی تولیدکننده به پول محلی مصرفکننده) پس برای آنکه خدمت تولیدی در کشور به لحاظ قیمت قابلیت رقابت در بازار یا مقصد معینی را داشته باشد باید تمام اجزا عوامل یاد شده یا مجموعه آنها به قیمت رقابتی و دارای مزیت برای مصرفکننده منتج شود.
کیفیت خود منتج و متاثر از عوامل دیگری است که چند نمونه آن در زیر میآید: -سطح علمی و تخصصی کشور -استانداردهای و کدهای حرفهای،اجباری بودن بازرسی و کنترل کیفیت -اشتراکها و همکاریهای خارجی -نظام و تشکلهای حرفهای هریک از عوامل یاد شده نیاز به تجزیه و تحلیلهای دقیق علمی دارد،اما تنها به چند موضوع اصلی که در برقراری مزیت کیفی کالاها و خدمات کشور در سایر کشورها موثر هستند،اشاره میشود.
در واقع باید پذیرفت هنگامی که صادرکنندهای برای حضور پایدار در یک بازار حضور پیدا میکند،قیمتهای خود را برای چند سال در نظر میگیرد و به طور معمول انتظار هزینههای بازاریابی و تبلیغات اولیه را در چند سال حضور در یک بازار معین مستهلک کند همچنین در قراردادهایی که مدت اجرای آنها چند سال طول میکشد محاسبههای صادرکننده در مورد قیمت تمام شده همه عوامل هزینه و درآمد را شامل میشود."