چکیده:
در این مقاله،یک مدل شبیهسازی گسسته برای زنجیره تأمین قطعات یدکی خودرو براساس متدولوژی پویاییهای سیستمی ارائه میگردد.زنجیرهء مورد مطالعه دو سطحی و شامل یک خردهفروش(تعمیرگاه مرکزی 1)و یک عمده فروش(ایساکو) میباشد.مدل زنجیرهای به منظور توسعهء سیاست سفارشدهی نقطه سفارش در دو سطح تعمیرگاه مرکزی و ایساکو شبیهسازی شده است.مدل ساختهشده،یک مدل ریاضی غیرخطی است که با شبیهسازی روی کامپیوتر و با نرمافزار Vensim تحلیل میگردد.این مدل که به منظور تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم توزیع قطعات یدکی خودرو توسعه داده شده،امکان پیشگویی بهبود عملکرد زنجیره را با اجرای سیاستهای موثر مهیا میسازد.
خلاصه ماشینی:
"مدیریت زنجیره تأمین/پویاییهای سیستمی/شبیهسازی گسسته/نقطه سفارش مجدد
در این مقاله،یک مدل شبیهسازی گسسته برای زنجیره تأمین قطعات یدکی
سطح تعمیرگاه مرکزی و ایساکو شبیهسازی شده است.
قرار داده شده است(اثر شلاق چرمی در قالب مسألهء تشدید تقاضا در زنجیرههای تأمین مورد
در این مقاله نشان داده شده که در یک زنجیره اثر شلاق چرمی را بر روی سیاستهای
رفتار شبیهسازی شده مدل در سطح پایین زنجیره براساس اطلاعات واقعی با واقعیت مقایسه
شکل 1-ساختار کلی مدیریت موجودی انبار در مدل از سه تابع زیر که در نرمافزار Vensim تعریف شدهاند،استفاده شده است:
از انبار ایساکو دیده میشود که برآوردهسازی سفارش و تامین نیاز این تعمیرگاه را انجام
مدل مدیریت موجودی تعمیرگاه مرکزی در زنجیره تامین
ساختار براساس یک سیستم نقطه سفارش صورت میگیرد و این در حالی است که فرآیند
تامین آن مقید به برآوردهسازی سفارش سطح بالاتر(ایساکو)شده است.
شکل 4-ساختار مدیریت موجودی انبار تعمیرگاه در زنجیره تامین روابط ریاضی:
برآوردهسازی سفارش ایساکو که نسبت میزان کالاهای ارسال شده به سفارشات داده شده است محاسبه شده و متوسط آن در نرخ ورود به انبار تعمیرگاه اثر میگذارد.
انبار ایساکو به تعمیرگاه مرکزی 1،برای برقراری تعادل در مدل در نظر گرفته شده است
مدل اعمال شده و تاثیرات این تغییرات بر روی دو معیار هزینه و فروش زنجیره بررسی میشود.
زمان تدارک در دو سطح تعمیرگاه مرکزی و ایساکو بر روی مدل اجرا شده است.
نمودار زیر هزینه پوشش موجودی زنجیره را در سیاستهای ذکر شده نشان میدهد.
در این مقاله،یک مدل شبیهسازی گسسته برای زنجیره تأمین قطعات یدکی خودرو"