خلاصه ماشینی:
"وی افزود:البته در گزارشهای شما،بعضی از مشتریان هم از نحوه برخورد کارمندان بانک به هنگام توضیح این قبیل اشتباهات گله داشتند،که در پارهای موارد حق را بایستی به آنها داد،چون کارمند مربوطه واقعا برخورد مناسبی نداشته است،ولی در بیشتر موارد مشتریان محترم باتوجه به اهمیت امور بانکی که برای آنها دارد،توجه کمتری نسبت به یادگیری امور ساده دارند و یا اصلا توجه ندارند و با اینکه در ماه چندین بار به بانک مراجعه میکنند و یک نوع کار خاصی را به کرات انجام میدهند،ولی در مراجعه بعدی شما میبینید که باز هم همان سوال و همان مشکل وجود دارد.
به بانکهای خصوصی مراجعه نمیکنند؟چرا بانکهای خصوصی حتی یک چک مسافرتی را جهت پرداخت وجه نقد پول نمیکنند و مردم در بانک دولتی اقدام به نقد کردن چکها میکنند؟اگر اینگونه خدمات در بانکهای خصوصی به مشتریان ارایه شود و اینهمه متقاضی داشته باشند، باز هم میتوانند سود بالاتری بدهند و اینگونه سرویسدهی کنند؟پاسخ منفی است،چرا که اینگونه خدمات تنها هزینه دارد و هیچگونه سودی برای بانکها ندارد و باعث نارضایتی مشتریان خوب آنها نیز میشود،مشتریانی که توان تحمل صفهای طولانی را ندارند و در نتیجه،باعث ایجاد نارضایتی و به دنبال آن،انتقال سپردههای آنها به شعب خلوتتر میگردد.
حتی در بعضی اوقات مشکلاتی مانند قطع برق،تلفن و یا خرابی سیستم کامپیوتری و وجود اختلال در سیستمهای ماهوارهای و غیره را تقصیر متصدی بانک میدانند،حتی اینکه مشتری موجودی حساب جاری خودش را به هنگام کشیدن چک بررسی نمینماید و اقدام به صدور چک بیمحل مینماید و چک برگشت میخورد،باز هم تقصیر متصدی بانک است!واینچنین است که اگر در ترافیک تهران گیر کرده باشند،یا با صاحبکار یا رییس و یا طرف معامله خود مشکل داشته باشند،باز هم بایستی متصدی بانک،مورد غضب قرار گیرد تا شاید مشتری مراجعه کننده کمی آرام شود..."