خلاصه ماشینی:
">نقش و تعامل خانواده بر مدیریت تولید محصولات فرهنگی دکتر طبیبزاده نوری از فرهنگ،تعاریف مختلفی بیان شده اما بنابر آنچه تقریبا مورد اتفاق و اجماع محققان و اندیشمندان این عرصه میباشد،فرهنگ را در یک قالب کلی میتوان تجلی کمال و تعالی انسان در جامعه و نمایشگر رفتارها و باورهای والا در میان افراد اجتماع و الگو و اسوهی اعمال افراد دانست.
پدر و مادری که میخواهند برای جامعه رهبر تربیت کنند،خود باید از فضائل معنوی بسیار بالایی برخوردار باشند؛در اینصورت پدر و مادر کارکرد مثبت خود را به عنوان الگوی فرزندان در مراحل اولیهی رشد که فرزندان بیشتر تابع فرهنگ موجود در خانواده هستند،القا میکنند،هرچه بر سن فرزندان افزوده میشود و به نوجوانی و جوانی نزدیک میشوند،خانه گریزتر و استقلال طلبتر میگردند.
در این مرحله نیازسنجی برای نوجوان و جوان یک اصل تلقی میشود و اگر به خواستهها و نیازهای او توجه نشود،الگوهای غلط،او را دچار اشتباهات عدیدهی فرهنگی نموده و زمینهی بروز آسیبهای فرهنگی در ساختار اجتماعی ایجاد میگردد.
اگر دستاندرکاران فرهنگی کشور جهت شناسایی استعدادهای تولیدکنندگان بازیهای رایانهای تلاش نمایند و به آنان در زمینهی ساخت این بازیها،یارانه تعلق گیرد،شاهد بروز و رشد خشونت و قتل و آسیبهای اجتماعی در جامعهی اسلامی خود نخواهیم بود.
در روش سلبی،خانوادهها باید از نفوذ افکار و مناسبات ناهنجار اخلاقی به خانواده جلوگیری نموده و مهمترین شیوه آن است که الگوهای نامناسب را از حوزهی تربیت کودک و نوجوان دور نگه داشت و از ورود محصولات نامناسب به محیط خانواده و جامعه جلوگیری نمود."