خلاصه ماشینی:
"قسمت سوم گزارش یونسکو به بررسی مسایل ناشی از همگرایی تکنولوژیهای اطلاعاتی شامل مباحثی چون جامعه اطلاعاتی،بزرگراههای اطلاعاتی،نقش اطلاعات در راهبردهای اقتصادی،آینده کتاب و مسئله پیچیده کپی رایت در عصر الکترونیکی میپردازد.
همچنین سرفصلهایی چون نشر اطلاعات،کتابخانههای دانشگاهی،نظامهای کتابخانهای عمومی و ملی، کتابخانههای آموزشگاهی،خدمات اطلاعرسانی ویژه، کاربردهای تکنولوژی اطلاعات،توسعه شبکههای اطلاع رسانی،نظامهای کامپیوتری و توسعه پایگاههای اطلاعاتی،کاربردهای نظامهای دیسک فشرده و پیوسته (online) ،توسعه بازار اطلاعات،آموزش و مهارتآموزی ،حمایتهای بینالمللی،مراکز منابع و آموزش اجتماع در مورد کشورهای پیش گفته مورد بحث قرار گرفته است.
در این بخش همچنین جداول جالبی در مورد دستیابی به اطلاعات و تجهیزات ارتباطی کشورهای فوق در سال 1992، تولید و تجارت بینالمللی کتاب،مراکز آموزش رسمی کتابداری و اطلاعرسانی در جنوب آسیا در سال 1995،مشارکت در فعالیتهای بینالمللی اطلاعرسانی مانند نظام بینالمللی اطلاعرسانی کشاورزی(اگریس)و نظام بینالمللی انرژی هستهای (اینیس)آمده است.
در بخش چهارم«افریقا»خدمات بخش دولتی و خصوصی ،خدمات عمده ملی و منطقهای،انجمنها و فعالیتهای حرفهای،آموزش،مهارت آموزشی و تحقیق،تکنولوژیهای اطلاعاتی و تدوین سیاستهای ارتباطی در کشورهای ملاوی ،زامبیا،کنیا،تانزانیا،بوتسوانا،موریتانی،و زیمباوه مورد بحث و توجه قرار گرفته است همچنین جدولی از تاثیر کاربرد تکنولوژیهای اطلاعاتی در نهادهای دولتی کشورهای فوق ارائه شده است.
بخشهای دیگر که بر اساس تقسیمات جغرافیایی مناطق مانند آفریقا،اروپا و آمریکای شمالی،آمریکای لاتین و دریای کارائیب دستهبندی شده است مسائلی چون قوانین و مقررات،استانداردها،نهادها،بودجه،تجهیزات فنی،مدیریت رکورد در بخش دولتی و خصوصی،انجمنهای حرفهای، آموزش و مهارتآموزی،ارتباط و پیوستگی آرشیوها، تاثیر تکنولوژیهای اطلاعاتی بر آرشیو،مسایل عمده پیش روی آرشیو در افریقا،الگوها،استفاده و استفادهکنندگان، آرشیو در حال گذار،منابع انسانی،آرشیوهای دیداری-شنیداری، گونهشناسی آرشیوها،مالیه و سرمایهگذاری،وظایف بنیادی آرشیوهای دیداری-شنیداری را مورد توجه و تاکید قرار داده است."