خلاصه ماشینی:
رشته گرافیک دیزاینکه ما آن را به نام«ارتباط تصویری»میشناسیم، در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و خیل عظیمی از جوانان جذب این رشته شدهاند که خود به افزایش مدارس یا دانشگاهها در تمام شهرهای ایران و حتی شهرهای نزدیک به شهرهای بزرگ شده است تا بتواند جوابگوی این خیل عظیم متقاضی باشد.
نکته قوت این کتاب در همینجا میباشد:یعنی برقراری ارتباط میان گرافیک و تبلیغات همراه با تصاویری که دانشجو را در درک بهتر مفاهیم یاری میدهد.
این رسانه که به منظور اقناع،القا، تغییر دادن و اطلاع رساندن مورد استفاده قرار میگیرد اگر به درستی به کار رود و مسیر و برنامهریزی تبلیغاتی صحیح و ویژگیهای بصری لازم در طراحی آن رعایت شود،تأثیر شگرف و غیرقابل تصوری در انتقال پیام دارد.
بخشی از این فصل نیز به ضرورت وجود خلاقیت در تبلیغات اختصاص داده شده؛به طوری که پس از مشخص شدن ایدهی موردنظر،وجود طراح گرافیک مورد نیاز است تا بتوان با استفاده از عناصر بصری،سیاست تبلیغاتی را به عمل آورد.
فصل 3 تا 6 به تقسیمبندی رسانههای چاپی پرداخته است6 فصل سوم کتاب به تبلیغات مطبوعاتی اختصاص مییابد.
نکتهی دیگری که در این کتاب به چشم میخورد،وجود تصاویر سیاه و سفید در اکثر صفحات داخل کتاب میباشد و فقط بیست صفحه برای تصاویر رنگی در نظر گرفته شده است،که با توجه به نوع جنس کاغذ و قیمت پشت جلد،دلیلی جز چاپ کتاب ارزان برای دانشجویان نداشته است.
پانوشتها: (1)- Persuasion (2)-"گرافیک تبلیغات چاپی در رسانهها"در قطع وزیری در 654 صفحه چاپ شده،مولف در تدوین آن از 34 منبع فارسی و 32 منبع لاتین استفاده کرده است.