خلاصه ماشینی:
"شرکتها شکست میخورند زیرا رشدی مستمر را برای خود مفروض میدارند و بر روشهای تولید بهینه بر تحویل خدمات با هزینه کمتر تمرکز میکنند.
تمرکز بر مشتریان دلمشغولی اصلی شرکتها باید راضی نگاه داشتن مشتریان باشد نه صرفا تولید کالاها.
مدیریت نباید فقط به فکر تولید محصولات باشد بلکه باید به دنبال رضایت مشتریان و ارزشآفرینی برای آنها باشد.
تاریخ مملو از شرکتهایی است که به دلایل زیر در عرض یک دهه سقوط کردهاند: آنها فرض میکنند رشدشان در یک بازار خاص،همواره متناسب با افزایش جمعیت و ثروت آنها رشد خواهد کرد؛ آنها بر این باورند که نمیتوان از یک محصول سبقت گرفت؛ آنها فقط به دنبال روشهایی برای تولید با هزینه کمتر و سود بیشتر هستند.
5. مسایل صنایع دارای انبوه صنایع دارای تولید انبوه انگیزه بالایی دارند که هرآنچه را در توان دارند،تولید کنند،آنها فقط به دنبال این هستند که هزینهها را کاهش و سود را افزایش دهند،نتیجه آن است که بازاریابی فنا میشود.
«دلمشغولی اصلی شرکتها باید راضی نگاه داشتن مشتریان باشد نه صرفا تولید کالاها."