چکیده:
ﻫﺪف اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻃﺮاﺣﯽ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ارﺗﻘﺎی ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻼل در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ اﺳﺖ. ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف، ﺑﻨﯿﺎدی و از ﻧﻈﺮ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺑﻪدﺳﺖ آوردن دادهﻫﺎ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ اﺳﺖ. ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻣﻬﻢ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﺬار ﺑﺮ ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻼل ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪای از ادﺑﯿﺎت ﻣﻮﺿﻮع اﺳﺘﺨﺮاج ﺷﺪ و ﻣﺒﻨﺎی روش دﻟﻔﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. در اداﻣﻪ، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ دﻟﻔﯽ در اﺧﺘﯿﺎر 03 ﻧﻔﺮ از ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺣﻮزه ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻼل در اﯾﺮان ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. ﺑﺎ ﺗﮑﺮار روش دﻟﻔﯽ در ﭼﻬﺎر دور در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺧﺮد و ﮐﻼن ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪ و ﺑﺎ ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻈﺮ ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن، در ﻧﻬﺎﯾﺖ 62 ﻣﺘﻐﯿﺮ در ﻗﺎﻟﺐ ﭼﻬﺎر دﺳﺘﻪ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﮐﻼن ﺑﻪ ﻧﺎم ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﺎری، رﻓﺘﺎری، ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ و راﻫﺒﺮدی ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و اﻟﮕﻮی ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﻓﯿﻊ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻼل در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻃﺮاﺣﯽ و اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﯽ ﺷﺪ. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮی ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری، اﻟﮕﻮی اﺳﺘﺨﺮاج ﺷﺪه ﻣﻮرد ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻗﺮارﮔﺮﻓﺖ. ﻋﻼوه ﺑﺮ آن اوﻟﻮﯾﺖ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺷﺪه، ﺗﺒﯿﯿﻦ ، ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺷﺪ.
خلاصه ماشینی:
"com / 942 ﻃﺮاﺣﯽ اﻟﮕﻮی ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﻓﯿﻊ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻼل در ﺑﺎزارﻫﺎی ﻓﺮا ﻣﻨﻄﻘﻪای ﺑﺎ روﯾﮑﺮدی ﺳﯿﺴﺘﻤﯽ اﻟﻒ ـ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ ﺟﺪول 5 ـ آزﻣﻮن ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﻌﺪ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ اﻟﮕﻮ رﺗﺒﻪ آﻣﺎره اﻧﺤﺮاف ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎ آزﻣﻮن)(t ﻣﻌﯿﺎر 1 56/8 60/4 07/0 ﻃﯿﺐ وﭘﺎﮐﯿﺰه ﺑﻮدن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺣﻼل 2 49/01 03/4 86/0 ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﺑﻮدن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺣﻼل 3 45/31 54/4 26/0 ﻣﺮاﻋﺎت اﺣﮑﺎم ﺷﺮﻋﯽ در ﺗﻮﻟﯿﺪ 4 49/9 81/4 86/0 ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺣﻼل 5 23/5 28/3 88/0 ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻋﻮاﻣﻞ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂ 6 25/01 54/4 97/0 ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪی ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺣﻼل 7 58/9 33/4 87/0 ﻣﯿﺰان رﻋﺎﯾﺖ ﺻﺪاﻗﺖ در ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺣﻼل 8 93/41 45/4 26/0 ﻣﯿﺰان ﺷﻔﺎف ﺑﻮدن ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن 9 56/7 79/3 37/0 رﻗﺎﺑﺖ ﭘﺬﯾﺮی ﻋﺮﺿﻪ ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻼل ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ ﺑﺮﻧﺪﻫﺎی ﺑﺎزار 01 42/9 90/4 86/0 ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﻮدن ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬاری ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻨﺎﺳﺐ ب ـ ﻋﻮاﻣﻞ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺟﺪول 6 ـ آزﻣﻮن ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﻌﺪ ﺳﺎﺧﺘﺎری اﻟﮕﻮ رﺗﺒﻪ آﻣﺎره اﻧﺤﺮاف ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎ آزﻣﻮن)(t ﻣﻌﯿﺎر 1 49/01 03/4 86/0 اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻼل 2 17/01 93/4 57/0 وﺟﻮد ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻼل 3 21//8 12/4 68/0 ﻣﯿﺰان در دﺳﺘﺮس ﺑﻮدن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺣﻼل در ﺳﻄﺢ ﺑﺎزار 4 94/4 67/3 79/0 وﺟﻮد ﻟﻮﮔﻮی واﺣﺪ ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻼل در ﺳﻄﺢ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ 6 35/3 75/3 49/0 وﺟﻮد ﻗﻮاﻧﯿﻦ آﺳﺎن ﮐﻨﻨﺪه ﺻﺎدرات و واردات PDF created with pdfFactory Pro trial version www."