چکیده:
یشتی روستائیان به این فرایند هستهای، چارچوب معماری مربوطه با تأکید براین فرایند توسعهیافته است.این پژوهش براساس روش تحقیق تئوری مفهومسازی بنیادی به انجام رسیده و چارچوبی سهلایهء را برای معماری زنجیره تأمین محصولات ارائه کرده است.در انتها نیز چارچوب معماری به دستآمده با چارچوبهای معماری مطرح،مقایسه شده است.
خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) این محصولات مجموعهای از نقشههای فنی،نمودارها و مستنداتی است که به منظور تعریف مأموریتها،تعیین اطلاعات و فناوریهای لازم موردنیاز و فرایندهای انتقالی موردنیاز برای راهاندازی فناوریهای جدید مورد استفاده قرار میگیرد و از این طریق جنبهها و لایههای مختلف معماری سازمانی توصیف میشود11.
این سؤالها که باتوجهبه سطوح مختلف معماری سازمانی و خروجیهای معمول این سطوح مطرحشده بودند،بهطور عمده موارد زیر را مورد سؤال قرار میدهند:اهداف و برنامهها در حوزه روستایی،مشکلات موجود در زنجیره تأمین محصولات،عملیات،فرایندها،جریان کارها،اطلاعات موردنیاز فرایندها و جریان آنها در زنجیره تأمین،سیستمهای اطلاعاتی زنجیره تأمین و ویژگیهای آنها.
در ادامه هریک از اجزای لایه اول تشریح میشود (به تصویر صفحه مراجعه شود) 5-1-1-محرکها محرکهای متعددی را میتوان برای این معماری درنظر گرفت ولی عمدهترین آنها نیازمندیها و مشکلات حوزه روستایی و وجود زیرساخت ICT روستایی میباشد.
5-1-2-معماری وضع موجود به دلیل آنکه حوزه زنجیره تأمین محصولات غالبا مورد توجه سازمانهای مرتبط با مسائل کشاورزی بوده است،کمتر با دید فرایندی به آن نگاه شده و تلاشهای قابل توجهی برای استخراج فرایندها و بهبود آنها انجام نشده است.
در سطح بعدی نیازمندیهای اطلاعاتی جدید و موجودیتهایی که برای تأمین این نیازمندیها موردنیاز میباشند،مشخص شده و در قالب معماری اطلاعات وضع مطلوب ارائه گردید.
این سطح معماری در وضعیت موجود شامل یکسری زیرساختهای شبکه مخابراتی بوده و در وضع مطلوب نیز براساس آنچه در طرح ICT روستایی مقرر شده شامل یکسری امکانات زیرساختی جدیدی است که مهمترین آنها دسترسی به شبکه اینترنت میباشد."