خلاصه ماشینی:
"متخصصان اخلاق رسانهای نه شهرت را دلیل موجهی برای نقض حریم خصوصی افراد به دست رسانهها میدانند و نه به این استدلال قائلند که وقتی مردم خواهان پی بردن به زندگی خصوصی یک فرد هستند میتوان حریم خصوصی او را نقض کرد.
اخلاق رسانهای از این منظر ناظر بر تضمین صحت کشف و انتقال واقعیت است و بیشتر در این باره خواهد بود که«واقعیت»چگونه کشف،و چگونه در قالب واحدهای«اطلاعات»به مخاطب منتقل شود(و متاثر از اندیشه روشنگری)تا ذهن او را منور سازد.
به تعبیر دیگر،سخن گفتن از اخلاق رسانهای، سخن گفتن از یک مفهوم کلی است و تا زمانی که آن را در زمان و مکان معین مورد مداقه قرار ندهیم به نتیجه عینی خاصی نمیتوانیم برسیم به گمان من مساله اصلی در بخش دوم پرسش شما در نظر گرفته نشدن مساله فوق الذکر(مساله اخلاقهای رسانهای و نه اخلاق رسانهای واحد،عینی،و واقعی)است.
اگر الگوی ذهنی ما از اخلاق رسانهای برگرفته از مدرنیته و روشنگری باشد،سه موضوع برشمرده در سوال شما ارتباطی متقابل و متعامل باهم خواهند داشت به این نحو که اخلاق رسانهای سبکی از عمل و مهمتر از آن، سبکی از زندگی است که قاعدتا باید برآمده و مروج آن نوع دموکراسی و آزادی باشد که در جامعه مورد بحث جاری است.
اگر اندیشته دموکراسی و آزادی و به تبع آن عمل رسانهای امری وارداتی باشد،چه اتفاقی خواهد افتاد؟در پاسخ به پرسش کلی شما باید پاسخی کلی بدهم و آن این که اخلاق رسانهای در هر جامعه در تناسب با دموکراسی و آزادی بیان همان جامعه قابل فهم خواهد بود."