خلاصه ماشینی:
"معمولا بانکها و مؤسسات مالی بزرگ در برابر تحول و آزمودن روشهای جدید،رویکردی محافظهکارانه و با احتیاط دارند و همین مسأله موجب شده است تا در بسیاری از موارد،خدمات و محصولات عرضه شده در بانکهای بزرگ جهان، همخوانی چندانی با نیازها و سلایق جدید و متحول مشتریان نداشته باشند و عمدتا در چارچوب سنتهای رایج بانکی ارایه شوند.
افزایش (به تصویر صفحه مراجعه شود) نقشآفرینی اقتصادهای رو به رشد آسیا و آمریکای لاتین در اقتصاد جهانی و حرکت جریانهای سرمایه به سمت این مناطق،موجب شده است تا بانکها و مؤسسات مالی جهان برای جذب مشتریان بالقوه در این کشورها گام بردارند و با ارایه خدمات نوین،ارزان،کاربردی و مورد درخواست آنها، زمینه مساعدی را برای موفقیت خود در این بازارهای پررونق فراهم سازند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) تغییر ذایقه جهانی عوامل گوناگونی در بروز تحولات در دنیای بانکداری خرد نقش دارند که یکی از مهمترین آنها،تغییر نگرشها و خواستههای عمومی مشتریان بانکها به عنوان مصرف کنندگان اصلی محصولات و خدمات ارایه شده توسط بانکها میباشد و همین مشتریان هستند که بانکها را به نوآوری و خلاقیت وادار میسازند.
مدیر اجرایی بخش بانکداری شعبهای در انجمن بانکداران انگلیس معتقد است که وجود"انسجام ساختاری" در بنیانهای تکنولوژیکی بانکها،نیازی حیاتی و حساس ارایه دهندگان خدمات مالی میتوانند با متمرکز شدن بر خواستههای مشتریان خود، چارچوبهای مدونی را برای خلاقیت و عرضه محصولات جدید فرآهم آورند."