خلاصه ماشینی:
"اما اگر مصرفکنندگان در این بازارها با کیفیت تولیدات کشورمان آشنایی نداشته باشند،چگونه میتوانیم از پشتیبانی آنان بهرهمند شویم؟برای شناساندن محصولاتمان در کشورهای مختلف جهان چه کردهایم؟آیا تنها شرکت محدود در نمایشگاههای بازرگانی سایر کشورها میتواند راه پیش روی صادرات ایران را هموارتر کند؟ در اقتصاد آزاد بخش مهمی از توفیق تولیدکنندگان جهانی رابطه مستقیم با هزینههایی دارد که آنان برای تبلیغ کنار میگذارند.
در حقیقت صادرکننده اطلاع چندانی از مقاصد بعدی و نهایی کالای خود ندارد و از قیمت فروش آنها نیز مطلع نیست به این ترتیب بهایی که برای کالای ایران دریافت میشود بسیار کمتر از نرخهای رایج در معاملات بین المللی است.
انتشاراتی نیز که گاه بیگاه به زبان انگلیسی درباره امکانات تجاری ایران منتشر میشود فاقد اطلاعات کافی درباره توانمندیهای تولیدی کشور است و فضای کافی برای معرفی تولیدات در اختیار صنعتگران قرار نمیدهد."