خلاصه ماشینی:
"منطق اجتماعی نوین در برابر منطق کهن ecneicS laicoS fo yhposolyhP weN *)ycanimretednl fo smelborP( namhoB semaJ 9991-1991,sserP TIM (به تصویر صفحه مراجعه شود) چندین دهه است که فلاسفه و روششناسان در جهت تأسیس دانشی بنام«علم اجتماع»تلاشی ناموفق داشتهاند،فلاسفه علم طبیعتگرا به نحو افراطی در پی آنند که علوماجتماعی را مقلد علوم طبیعی سازند و این در صورتی است که علوماجتماعی هرگز نتوانسته در پیشبینی قوانین عام- که وجه مشخصه دانش طبیعت گراست-توفیقی بدست آورند.
&%02718EOKG027G% دشواری منطق علم اجتماع این است که باید در میان عدم تعین،به یک معیار تمایز دست یابد تا به کمک آن، برنامههای پژوهشی،بتوانند توفیق تبیینهای خود را ارزیابی کنند تلاش برای تنظیم دیدگاهی ترکیبی که تبیین علی را در کنار تفسیر معنادار،وجه مشخصه علم اجتماع تلقی میکند، سابقهای طولانی دارد تبیینهای کارآمد و معتبر در برنامههای تحقیقاتی،باید تعین ناپذیری اجتماعی را موضوع نظریهپردازی خود قرار دهند نویسنده بر این عقیده است که دیگر نمیتوان با ارجاع ساده به برخی از صور کلی و آرمانی دانش،برای اعمال و رفتار آدمی،قانون تعیین نمود."