خلاصه ماشینی:
"در این کتاب مقوله فرهنگ به تدریج با مسائلاختصاصیتر چون شخصیت،نژاد،هنر،جرم،اساطیر وفولکلور ارتباط پیدا میکند و حاکی از وجود زمینههایهمکاری میان علوم متعددی چون مردمشناسی،جامعهشناسی،روانشناسی اجتماعی،آسیبشناسیاجتماعی،رو h نکاوی،ادبیات،اسطورهشناسی میشود وتعارضات و تضادهای فرهنگی را مطرح میسازد.
] مالینوسکی از پایهگذاران دبستان بکارآیی عقیدهدارد که هر پدیده فرهنگی دارای سه بعد تفکیکناپذیراست که در همه مراحل تحقیق باید این ارتباط را در نظرداشت: 1-پایههای مادی فرهنگ یعنی اشیا و ابزاری که برروی آنها کار انجام میگیرد.
از مسائل دیگر مورد توجه و بحث مقاله این استزیر عنوان ضد فرهنگ erutluc ertnoC این امر بهنظر نویسنده از طریق گروهی از جوانان و روشنفکران درمقابل فرهنگ و شیوه زندگی و تحولات صنعتی جامعهپدیدار شده است و جامعه و جوانان را به بیتوجهی بهسنتها،ارزشها،اخلاقیات و بیقندی و لاابالیگریفرا میخواند.
جوانان و فرزندان درخانوادهها در زمینههای مختلف:در ذوق و سلیقه،نوعکارها،تصمیمگیریها،عقاید،تغذیه،طرز آرایش و لباسو پوشاک و تفریحات و سرگرمیها،تهیه وسایل و لوازمخانه،تزیینات منزل،چگونگی گذران اوقات فراغت،انتخاب دوستان نگرششان درباره مسائل فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و مذهبی در زمینههایتحصیلی و بسیاری امور دیگر با والدین خود تفاوت دارندو این تفاوتها بر حسب پایگاه خانواده،ثروت،سواد و درجهتحصیل و سن والدین و پارهای معیارهای دیگر فرقمیکند و از نظر انتقال میراث فرهنگی و حفظ و تداوم آنهاو اثراتی که در تحکیم هویت ملی دارند میتوانند موردبررسی قرار گیرد.
این امر وقتی پدید میآید که میان عناصرفرهنگی هماهنگی جامعه یک یا چند عنصر یافرهنگی سریعتر از دیگر عناصر تغییر کند و در نتیجهناهماهنگی میان عناصر تشکیل دهنده فرهنگ،نابسامانیهایی در ساختار اجتماعی-فرهنگی جامعه پدیدمیآید."