خلاصه ماشینی:
"ویراستاران کتاب با این پرسش آغاز میکنند که چرا پژوهش در موضوع خرید ضرورت دارد؟آیا خرید کردن معنای اجتماعی و مهمی دارد؟آیا افزایش مراکز خرید تأثیری در مناسبات حوزه عمومی و حوزه خصوصی داشته است؟در مقایسه با سایر پدیدههای اجتماعی چرا خرید موضوع مطالعه قرار گرفته است؟ در نگاه نویسندگان کتاب،خرید نشاندهنده حرکت بنیادی در اصول ساختاری جامعه،از تولید به مصرف است.
پرسشهای دیگری که میتواند طرح شود این است که مردم چگونه به زندگی خود ساخت میدهند؟ماهیت علمی کنشهای روزمره آنها چیست؟و مردم چه معنایی به آن میدهند؟سؤالات دیگر میتواند به خود خرید مرتبط باشد:مردم هنگام خرید، دقیقا چه میکنند؟خرید را برای چه چیزی انجام میدهند؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) عباس کاظمی عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی (به تصویر صفحه مراجعه شود) -The Shopping Experience -Pasi Falk and Colin Campbell(eds) -London:Sage Publication -1997,212 pp.
از سوی (به تصویر صفحه مراجعه شود) در نگاه نویسندگان کتاب خرید نشاندهنده حرکت بنیادی در اصول ساختاری جامعه از تولید به مصرف است.
خرید قلمرویی از کنش اجتماعی،تعامل و تجربه است که تا اندازه زیادی پراکسیسهای زندگی روزمره مردم شهری را ساخت میدهد خرید فعالیتی است که بین زندگی خصوصی و خلوت فرد با جنبههای اجتماعی پرسه میزند.
کتاب حاضر که ویرایش دوم آن در سال 1998 به چاپ رسید مجموعهای از مقالات درجه یک و اصیل در زمینهء نظریهء فرهنگی و فرهنگ عامه است که شاید بتوان آن را جامعترین اثر در این زمینه دانست.
کتاب بعد از مقدمهای به قلم نویسنده دربارهء فرهنگ عامه و مطالعات فرهنگی،مقالات درجه اول متفکران طراز اول این رشته را در هفت بخش متفاوت گردآوری کرده است."