خلاصه ماشینی:
"دلنتی اساسا در این زمینه به نظریه«کنش ارتباطی»و«عقلانیت ارتباطی-انتقادی»هابرماس و«مابعد-ساختگرایان»اتکا دارد؛اما ماهیت فضای بین«ارتباط»و«دانش»و اینکه چگونه این«فضای بین ارتباطی» (Space of interconnecti -vity) میتواند ایده واحد و سازمانبخشی از دانشگاه ارائه کند،روشن نیست.
در حالی که مناطق درهمتنیده و مرتبط،متضاد و متقابلی مثل تکنولوژی و فرهنگ در دانشگاه ایفای نقش میکنند،چگونه میتوان ایده واحد و یکپارچهای از دانشگاه ارائه کرد؟ این ارتباطات درهمتنیده چگونه میخواهند به اشکال جهانی شهروندی کمک کنند؟اینها پرسشهایی است که دلنتی پاسخ نظری قانعکنندهای برای آنها ارائه نکرده است.
با توجه به فقدان کتاب مرجع ظری درباره ایده دانشگاه در نظریههای فلسفه اجتماعی و جامعهشناسی قرن بیستم در ایران،ترجمه این کتاب میتواند گاممهمی به شمار آید.
هرچند آنچه به عنوان مخالفت مطرح میشود چیزی است که هرخوانندهای نیاز به ارزیابی آن دارد،اما خوب است یادآور شویم که فرهنگ تلویزیون همیشه سالم نیست و رسانهای است خستهکننده و بیروح مطابق آنچه در بدبیناهترین لحظات زندگیمان اینچنین دبارهاش فکر میکنیم،هرچند تا حدودی با دودلی،به آن دل میبندیم و امیدوار میشویم."