خلاصه ماشینی:
"ا تورق نسان در چنبرهء زبان غوطهور است و هستی از طریق زبان با انسان رابطه برقرار میکند شایان ذکر است که انعکاس تحولات یادشده در سنت چپ که مؤلف آن را از مکتب فرانکفورت و ساختارگرایی فرانسه آغاز و به فوکو پایان برده است،تنها یک مسیر دربرداشت تازه از مفهوم قدرت سیاسی است.
چنانکه اقناعی که نویسنده در استیلای رویکرد هابزی به مثابه یک افق برمیانگیزد نیز منوط به تفطن به این نکته است که ساختار رویکرد هابزی،پشت همهء فیلسوفان سیاسی پس از او دستکم تا مارکس-با همه تنوع و کثرت منظر آنان-وجود دارد.
دستکم به واسطه نسبتی که کتاب با فضای گفتارهای محیطی خود برقرار کرده است،اکتفا به توصیف تحولات فلسفی و فکری و عدم گشودن باب نقدی سیاسی هم در زمان حیات فوکو و هم در سالیان پس از مرگ او،مستمرا موضوع نقد و گفتگوهای بسیار قرار گرفته است."