خلاصه ماشینی:
"این کتاب به بررسی این مسأله پرداخته و بدین منظور،موضوعات مختلف سیاستگذاری رفاهی که در دستورکار سیاسی نهادهای بین المللی وجود دارد را به بحث کشیده است؛نهادهایی چون اتحادیهی اروپا (EU) ،سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه (OECD) ،سازمان بین المللی کار (ILO) ،سازمان بهداشت جهانی (WHO) ،بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی (WTO) .
در این فصل،تجدید ساختار ادارهی تأمین اجتماعی(متعلق به سازمان بین المللی کار)که در سال 5002 صورت گرفت،به بررسی نهاده شده و همچنین از تأثیر گفتمان جهانی سیاست پرداخت مستمری(متأثر از بانک جهانی)بر این اداره بحث شده است.
کتاب حاضر،از این حیث که بیشتر معطوف به کشورهای عضو اتحادیهی اروپا و سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه است، دیدگاهی غربمدار از سیاست اجتماعی عرضه داشته است.
مثلا جهتگیری اروپایی سازمان بین المللی کار پیرامون سیاستهی رفاهی،متمرکز بر نیروی کار سازمانیافته و مبتنی بر ساختارهای تأمین اجتماعی صنفگرا برای بخش رسمی کار است،درحالیکه نولیبرالهای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی،این رویکرد را برای کشورهای درحال توسعه مناسب نمیدانند و معتقدند فقرا و مشاغل غیررسمی را پوشش نمیدهد (Deacon et al, 1997) از یکسو،بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از سیاست اجتماعی ضدفقر و مبتنی بر چتر حمایتی در کشورهای جنوب و اروپای شرقی پشتیبانی میکنند و از سوی دیگر،اتحادیهی اروپا و برخی کشورهای درحال توسعه،مخالف تنظیم اجتماعیاند.
نقش سازمانهای بین المللی در زمینهی سیاستگذاری اجتماعی را با بررسی کمکهای آنها به کشورهای گوناگون(موسوم به کمکهای خارجی توسعه)نیز میتوان به بحث و نقد کشید.
اگرچه نهادهای بین المللی،عمدتا به ابزار سیاستگذاری خارجی دولتهای قدرتمندی بدل شدهاند که بودجهی این نهادها را تأمین میکنند،اما ضعف و یا عدم تمایل دولتها برای تخصیص بودجه و اولویت قائل نشدن برای بخشهای اجتماعی درکنار ظرفیت نهادی ضعیف و تسلط مسائل سیاسی بر حوزههای اجتماعی نیز از کارایی سیاستهای اجتماعی بهویژه در کشورهای جنوب میکاهند."