خلاصه ماشینی:
"در سخنرانی دوم تلاش خواهم کرد تا موضع واقعی فلوبر را در فضای اجتماعی نشان دهم و مشخص کنم چگونه این موضع که از حیث ساختی شبیه موضع قهرمان اصلی ــ فردریک ــ است، در جمع با سایر عوامل به نویسنده اجازه میدهد که جهانی اجتماعی را که در رمان ترسیم شده است به شیوهای خاص درک کند، و همچنین معلوم کنم که چگونه این موضع، تمایلات و گرایشهایی در او بهوجود میآورد تا بتواند ______________________________ 1School Edition : نوعی از چاپ است که در آن کتاب خلاصه و ساده میشود تا دانشآموزان بتوانند از آن استفاده کنند.
بهسبب دوگانگی این دو جهان متفاوت است که فلوبر میگوید، فردریک میتواند «دوگانه بزید»، زندگی دوگانهای که او را قادر میسازد تا برای مدتی گرفتن هر تصمیمی را که اثر ماندگار و یا مقیدکنندهای داشته باشد به تأخیر اندازد (کافیست تمامی آن سوءتفاهمهایی را بهیاد آورد که مکررا در مورد حسنها و عیبهای فردریک ایجاد میشود) اما خطر تصادف یعنی ائتلافی پیشبینیناپذیر میان امکاناتی اجتماعی که هریک بهطور معمول دیگری را طرد میکند، در وجود همزمان مجموعههای جدا و متمایز چندی نیز نهفته است.
فلوبر الگویی از اشکال متفاوت عشق به دست میدهد که در حال پدیدآمدن بودند ــ به عنوان مثال میتوان از قرائت زندگی هنرمند نوگرا (La vie de boheme) نیز بهاین امر پی برد ــ وی این نکته را روشن میسازد که پدیدآمدن تاریخی اشکال جدید عشق ــ که در رمان با ترسیم رابطه فردریک با مادام آرنو و روزانت نشان داده شده است ــ از پدیدآمدن تاریخی اشکال جدید عشق به هنر جداییناپذیر است."
کلید واژه های ماشینی:
فلوبر
،
ادبی
،
هنر
،
رمان
،
آموزش عاطفی فلوبر
،
بورژوا
،
فهم
،
عشق
،
مادام آرنو
،
دامبروز