خلاصه ماشینی:
"یکتجربهی آموزشی نسرین ستاری نجفآبادی شاره {IBمداد آبرنگی را باید نوعی وسیلهی نقاشی دانست،نهاینکه از آن به عنوان جایگزینی برای ابزار اثرگذار دیگردر امور هنرهای تجسمی استفاده کرد.
احتمالا خود خواهید دید که ابزارهای آبرنگیزمانی نتایج موفقیتآمیز خواهند داشت که فراتر از شیوههایمرسوم سنتی به کار برده شوند و به جای استفادهی مستقیماز آنها همچون دیگر ابزار طراحی،به وسیلهی آب و قلممو یاآبپاش از امکان جریان روان رنگ آنها بهره گرفته شود.
بیشتر کاغذها،مانند کاغذهای نقاشی یا ورقهای نازکدفترچههای نقاشی،به خصوص وقتی با آب کار نمیکنید،برای کار با مدادهای آبرنگی مناسب هستند.
حاصل کار با این ابزار تنوعی چشمنوازدارد؛از خطوطی آزاد،خیس شده با آب و به عبارت دیگر،طرحی محو شده در آب گرفته تا خطوطی محکم و قویکه وقتی با لایههایی از رنگهای مدادی خشک یا مرطوبیا پاستل پوشانده میشوند،چهبسا طرحها و نقشهایی بساثرگذار عرضه میدارند."