خلاصه ماشینی:
"سؤال 3-آیا بین راهبردهای یادگیری خودتنظیم و راهبردهایانگیزش برای یادگیری با پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟ جدول 3-خلاصهء مدل (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندگانه با مدل ورود(اینتر)در جدول 3 نشان میدهد که مقدار 0/282 r به دست آمده با 31/7 f و 0/10> p در سطح اطمینان 99 درصد معنادار است.
بحث و نتیجهگیری یافتههای این پژوهش نشان میدهد که بین راهبردهای یادگیری خودتنظیم و راهبردهایانگیزش برای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطهء مثبت و معنادار وجود دارد.
براین اساس نمیتوان نتیجه گرفت که دانشجویان از راهبردهای یادگیری خودتنظیم مناسبی برخوردار هستند که باتوجه به ساختار آموزشی حاکم بر نظام آموزشی کشور،استفاده از الگوهای آموزشی معلم محور در مدارس و روشهای تدریسی که فراگیران فعالیت چندانی در آن ندارند،در مراکز آموزشعالی استاد محور،استفاده از الگوی ارائهء اطلاعات در تدریس،استفاده نکردن از الگوی کنش متقابل یا تعامل بین استادان و دانشجویان توسط برخی از استادان که شاید به دلیل تمایل نداشتن گروههایی از دانشجویان به مشارکت فعال در یادگیری به خصوص در مقاطع تحصیلی پایینتر دانشگاهی(که البته میزان آن در رشتههای مختلف بنا به نوع رشتهء تحصیلی متفاوت است)و نیز تأکید بر منابع درسی مشخص این یافته منطقی به نظر میرسد.
باتوجه به یافتههای این پژوهش مبنی بر وجود رابطهء مثبت و معنادار بین راهبردهای یادگیری خودتنظیم و راهبردهایانگیزش برای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان و نیز برخوردار نبودن مناسب دانشجویان از مهارت راهبردهای یادگیری خودتنظیم پیشنهاد میشود ضمن برگزاری کارگاههای آموزشی،استادان با شیوههای ارتقای این مهارتها در دانشجویان آشنا شوند و همچنین برای جلب مشارکت دانشجویان در فرایند یاد دهی- یادگیری و استفاده از الگوهای تدریس تعاملی و فعال شدن فراگیران در آموزش ترغیب شوند."