Skip to main content
فهرست مقالات

تابلو را از اسارت دیوارها نجات دهیم

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(11 صفحه - از 95 تا 105)

خلاصه ماشینی:

"در واقع گلهایی می‌کشیدی بی‌رنگ و بوی مأنوس،چرا که‌ در عالم نقاشی خلق شده بودند و از جنس رنگ و خط و فضا بودند تابرخاسته از طبیعتی‌ که گل در آن،این همه معانی رمزی و نمادین دارد،صندلی‌هایی می‌ساختی که برای‌ نشستن ساخته نشده،بلکه برای دیدن خلق شده بودند،اما همان چند خط موجز سرد تابلو را تسخیر می‌کرد و پر می‌کرد فضا را به نحوی که سفیدی غالب آن از نظر محو می‌شد و توازن بین فضاهای خالی و پر این معماری ساده با تناسبی دقیق -انگار معادله‌ای ریاضی-ما را قانع می‌کرد که این تناسب همان است که باید باشد،انگار از ازل‌ گلدانها و اشیا در این فضا همان طور قرار داشته‌اند که درخت در باغچه حضوری طبیعی‌ و اجتناب‌ناپذیر دارد. *از نظر ظاهری و فضای فکری،چه رابطه‌ای است بین آن صراحت و خشونتی که‌ در موضوع کارهای دورهء دوم‌ات دیده می‌شود با ظرافت و ریزه‌کاری‌های تزیینی دوره‌ی‌ اخیرت،حتما متن کارها،که آنجا سیمان است و خطوط موجز و رنگهای سرد،این‌جا کاغذ و مداد رنگی این همه نقشپردازی پر کار و تزیین«روکوکو»یی؟ -سی‌سال پیش رسم بود که هرکس در گروهی اجتماعی طبقه‌بندی بشود که در این‌ صورت خودت نبودی و ناگزیر به شکل آن گروه در می‌آمدی. این‌ را پیش از این با نقاشی کردن نشان می‌دادم اما حالا چرا این حرکت واقعی نباشد؟ *در نمایشگاه هنر زنان آسیا که به همت یونسکو در فرهنگسرای نیاوران ترتیب‌ یافته بود شنیدم نمونه‌های چاپی آثار خودت را در اختیار چند نقاش گذاشتی که با آن به هر شیوه‌ای که دوست دارند کار کنند."

کلید واژه های ماشینی:

نقاشی ، هنر ، سیمان ، ترمه‌ها ، کمپوزیسیون ، آبستره ، ترکیب‌بندی ، ذهنی ، مداد رنگی ، کار


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.