خلاصه ماشینی:
"*به نظر شما شرایط نرخ تبلیغات در رسانهها چه تاثیری برروی اقتصاد کشور دارد؟ بهطور کلی بازار تبلیغات در ایران از صدا و سیما گرفته تا رسانههای مکتوبو دیجیتال بسیار پیچیده و گران است اما مشکل فعالان اقتصادی صرفا بهگران بودن هزینه تبلیغات ختم نمیشود زیرا آنان علاوه بر پرداخت هزینهتبلیغات باید مالیاتهای سرسامآور به دستگاهها و سازمانهای مختلف نیزپرداخت کنند.
*آیا صنعت سینمای ایران از بنگاههای اقتصادی و واحدهایتولیدی برای معرفی فرصتهای تجاری و اقتصادی کشورحمایت میکند؟ متاسفانه در ایران هیچیک از انواع رسانهها و حتی صنعت فیلمسازی ایراناز بنگاههای اقتصادی و تولیدی کشور با ساخت فیلم و سریال حمایت نمیکنندو حتی هنگام استفاده از کالاها و محصولاتی در یک فیلم و یا سریال تمامیبرندها را حذف میکنند زیرا مدیران صدا و سیما و کارگردانان و تهیهکنندگانایرانی بر این عقیده هستند که اگر برند یک محصول ایرانی در فیلمها وسریالها نشان داده شود بهطور قطع این اقدام یک تبلیغ است بنابراین بایدمدیران بنگاهها و شرکتهای اقتصادی و تولیدی هزینه تبلیغات را پرداختکنند درحالیکه صنعتگران سینمای کشورهایی نظیر آلمان،ژاپن،آمریکا و..."