خلاصه ماشینی:
"آیا نمیشود از فروردینکه اکثرا جیب مردم خالی است به شکل دیگری استفاده کرد و به برگزاری نمایشگاههاییپرداخت که جنبه فروش ندارند؟یا نمیتوان در تابستان که اکثر گالریها در تعطیلات هستند واکثر ایرانیان مقیم خارج(که مشتریان خوبی برای کارهای ارزانقیمت به حساب میآیند)درایران به سر میبرند،به نمایش آثار جوانان و دانشجویان پرداخت؟نمیتوان در ماههای محرم ورمضان آثار مذهبی ارایه داد؟آیا نمیشود در برنامهریزی نمایشگاهی،مناسبها را در نظرگرفت؟آیا نمیشود ترتیب نمایشگاهها را طوری چید که مخاطب از دیدن آثار احساسیکنواختی نکند؟یا اینکه دو نمایشگاه مشابه از لحاظ تکنیک یا موضوع یا اجرا یا...
بیشک هر ژانر از نقاشی مخاطب خاص خود را دارست و گالریدار حرفهای علاوه بر شناختصحیح آثار هنری باید بر سلیقه بازار و مخاطبان خود نیز شناخت کفی داشته باشد.
آیا غیر از این است که درتمامی مشاغل حرفهای چیزی به عنوان گارانتی و خدمات پس از فروش وجود دارد؟ گالریدار باید آثار هنرمندان و خریداران حرفهای خود را پشتیبانی کند."