خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود)شکل(1):جریان مواد و اطلاعات:ساختار سنتی مقایسه ساختار سنتی در یک زنجیره تأمین بدون مدیریت موجودی توسطفروشنده،تأمینکنندگان تقاضای مشتریان را فقط غیرمستقیمو از طریق سیاست سفارشدهی خریداران مشاهده میکنند.
یافتههای یائو نشان میدهد که،اگر هزینه سفارشدهیتأمینکنندگان وابستگی کمتری به قبل از اجرای مدیریتموجودی توسط فروشنده خریداران داشته باشد،یا بیشترمرتبط به بعد از اجرای مدیریت موجودی توسط فروشنده(به تصویر صفحه مراجعه شود)شکل(2):جریان مواد و اطلاعات:مدیریت موجودی تأمینکننده) خریداران باشد،منافع کل زنجیره تأمین بیشتر خواهد شد ووقتیکه تأمینکنندگان سطوح بیشتری از موجودی را نگهمیدارند،خریداران منافع بیشتری از ذخایر هزینه موجودیبهدست میآورند.
ازآنجاییکه شناخت فاکتورهای کلیدی و زیربناییدر پیادهسازی مدیریت موجودی توسط فروشنده از مهمترینعوامل در اکتساب موفق این تکنولوژی است،در حین مرورادبیات و بررسی مدلهایی که در گذشته برای پیادهسازیمدیریت موجودی توسط فروشنده مورد استفاده قرار گرفتهبود،عوامل موثر بر جذب مدیریت موجودی توسط فروشندهمورد تحقیق و بررسی قرار گرفت که نتایج حاصلشده بهشرح زیر میباشند: -داشتن روابط بلندمدت استراتژیک با یکدیگر و یاقراردادی به این منظور -وجود ارتباط برنده-برنده -اعتماد و یکپارچگی متقابل -مدیریت تعارض -حمایت و پشتیبانی مدیریت ارشد -باز بودن در روابط -سازگاری سازمانی با تغییرات -هماهنگی کلی در سازمان برای ایجاد تغییرات موردنیاز در ساختار سازمانی مانند تغییر و تکمیل شرح وظایفکارکنان -چشمانداز مشترک دو سازمان -قابلیت ثبت اطلاعات دقیق(اسکنر،بارکد و..."