خلاصه ماشینی:
"گزارش اصلیمدیریت استراتژیک برند و افق فراملیبرندهای ایرانی در نیمه راه بازار جهانی «برند»مفهومی پیچیده و فراتر از یک نام است.
زیرا مفاهیمی که بر آن سوار شده در حد ظرفیت ومعنی لغوی و ریشهای واژه نیست و این امر برای هیچ صاحببرندی اهمیت ندارد.
معنا و کارکرد واژهبرند در گذر زمان دگرگون شده است و امروز هیچکس نگراناطلاق واژه داغکردن گاو بر بازار مدرنترین کالاها نیست.
گویا این نام و برند ایرانی به اسمی عام برایمایع ظرفشویی تبدیل شده است.
اولین آموزه مدیریت استراتژیک آیندهپژوهی و داشتن دیدو افقی وسیع و فراتر از بازار محدود ملی است.
برند جهانی دارای مزایای زیرین است: -کاهش هزینههای بازاریابی -ایجاد اندازه اقتصادی در تولید و توزیع -شناسایی سریع و چیرگی نوآوری -ایجاد زمینه برای گسترش جهانی و کسب سهم بیشتربازار فراملی -افزایش دسترسی به رسانههای بین المللی -توسعه و گسترش تجارت و گردشگری بین المللی برند جهانی آرامآرام به یک مفهوم قابل اعتماد در ذهنمصرفکنندگان سراسر جهان تبدیل میشود."