خلاصه ماشینی:
"بهنظر داوکینز،در بخش دیگر کتابش(1993)،مذاهب نیز مجموعههاییعظیم از میمهای پذیرفته شده هستند(که در اینجا باتشبیه ایدهها به ژنها در پی اثبات مسایل نامعلوم و پرابهامدیگری نیز هست که جای بحث بسیار دارد و به این مبحثمربوط نیست؛اما باید در راستای اهداف خود از همانشیوهها استفاده کنیم.
بهطورکلی انتخاب واژه میم،بروزن واژه جین (Gene) ،یا ژن در فارسی،بهایندلیلاست که ژن دارای خاصیت تکثیر و انتقال سریع داردو از این نظر مشابه میم اینترنتی عمل میکند،کهاین برداشت نیز به نوعی به مطالعات داوکینز در موردخاصیت ژنها برمیگردد.
این میمهای اینترنتی ایدههاییهستند با اقتباس از یک واژه اصلی جالب توجه یا مهیج،که یا به قصد اینکه تبدیل به یک میم شوند،ساختهشدهاند،یا یک ایدهای هستند که بهسادگی مشهورمیشوند و در سراسر جامعه اینترنتی گسترش مییابندو راه خود را به دیگر جوامع اینرنتی باز میکنند.
برخی سایتهای توخالی که سرخوشیهای فردیرا در شکل انواع محصولات ارایه میکنند Vanity (Sites ،در میان میمهای اینترنتی در درجه اول قراردارند(بهویژه در میان برخی جوانان غربی)(ویکیپدیا،2011) پل ژیل13(2011)معتقد است که یک میم در واقعیک نماد فرهنگی یا ایده اجتماعی است که انتقالمییابد.
به این شیوه، اینترنت یک ناقل قوی است که در ابقای مستمرمیمهای غیررقابتی دیگر مشارکت میکند و آنها راقادر میسازد تا جایگاهی برای خود در اینترنت پیداکنند.
از این طریق،مردممیتوانند بهسرعت ارتباط داشته باشند و نقطه نظراتخود را همراه با تصاویر،برنامهها و لینکهای مفید بهمشارکت بگذارند،به این وسیله تبلیغ دینی،حزبی ومسلکی ممتیک خود را به چند مخاطب خاص طراحیمیکنند و بهطور قابل توجهی،همزمان میمهای خودرا از طریق رایانامه به مشارکت میگذارند."