خلاصه ماشینی:
؟؟؟9 روستا کاملا از سکنه خالی شده و برای 10 روستای دیگر اطلاعی در دست نیست و شاید بتوان گفت که برخی از آنها نظیر aruossuoB که توسط«تیرونو ابراهیما انداما» amiharbi onreiT amaD'N به وجود آمده-یعنی روستایی که در 1915،«ممدو آلفادیالو» aflA udammam ollaiD رئیس سرزمین بوئین در آن زندگی میکرد و در حال حاضر محل سکونت«بن سانه» ?enaS neB است-هنوز موجودیت دارند.
احتمالا نخستین گرویدنها به اسلام نتیجۀ فتح مسلحانه پلها بر علیه غیرمسلمانها صورت گرفته است و شماری از بصریها،فورا به جای اینکه به جنگ با پلها بپردازند به اسلام گرویدهاند و این مسئله منجر به این نتیجه شده است که به آنها ineoB adneT یا n?ioB اطلاق شود(یعنی تانداهایی که شکل مذهب خود را عوض کردهاند و مسلمان شدهاند).
امروزه آهنگران را به گروه تاجران تشبیه میکنند،زیرا نامی که به آنها داده شده به وسیلۀ واژۀ »enaluJ« مشخص میشود و در حقیقت بین تاجر و آهنگر تفاوتی جز یک واژۀ دیگر که به این نامگذاری کیفیت میبخشد وجود ندارد.
او دیگر برای زندگی اقتصادی روستا کمتر لازم و ضروری به نظر میرسد و به این ترتیب قسمتی از امتیاز و اختیار اجتماعی و سیاسی خود را از دست داده است.
نوشیدنی عسل را به این دلیل که تهیۀ عسل در تمام سال ناممکن بوده است خیلی کمتر مصرف میکردند و باید گفت که تقریبا هیچ واقعۀ اجتماعی که در آن شمار بزرگی از افراد به دور هم جمع میشوند بدون صرف نوشیدنیها صورت نمیگرفت.
siraP ,IX moT ,sednoM te stejbO ,eknollaiD segalliv sed uaeser eL .