خلاصه ماشینی:
"نتایج نشان داد دربارۀ اهداف مربوط به محصول(کشف بخش جدید بازار)،اهداف فروش(توسعۀ آگاهی عمومی و به دست آرودن سود بیشتر)،اهداف عمومی و گروهی گسترده،و پوشش رسانهای(ارتباط بهتر با دولت،بهرهگیری از مزایای معافیتهای مالیاتی ناشی از تبلیغات ورزشی و روش مقرون به صرفه در تبلیغات)،و معیارهای انتخاب نوع ورزش(مرتبط بودن محصول شرکت یا نوع ورزش)بین دیدگاههای مدیران تفاوت معناداری وجود ندارد(0/05> p ).
لذا،برای جذب بیشتر حامیان مالی،افراد متخصص بازاریابی ورزشی به کار گرفته شدند و طرحهای پیشنهادی مناسبی را تنظیم و با استفاده از چنین طرحهای پیشنهادیای نظرات شرکتهای خصوصی را نسبت به ورزش جلب کردند و راهکارهایی را مطرح نمودند تا بتوانند از حمایت مالی آنها بهرهمند شوند.
براساس آزمون ناپارامتری یو من ویتنی، در مقایسۀ دیدگاههای مدیرعاملان شرکتها، رؤسای هیئتها،و مدیرعاملان باشگاههای ورزشی در مورد اهداف حمایت مالی ورزشی مشخص شد در متغیرهای توسعۀ آگاهی عمومی(3/884-- Z و 0/0001- p )،ارتباط بهتر با دولت(5/099-- Z و 0/0001- p )،تسهیل فروش و کشف نیروهای تازه (2/137-- Z و 0/026- p )،به دست آوردن سود بیشتر(2/227-- Z و 0/033- p )،و بهرهگیری از مزایای معافیتهای مالیاتی ناشی از تبلیغات ورزشی (4/063-- Z و 0/0001- p )بین گروههای مورد مطالعه تفاوت معناداری وجود دارد(جدول 1).
اما،در دیگر عوامل اهداف عمومی و گروهی گسترده و پوشش رسانهای(حضور مشتریان در رویدادهای ورزشی،فرصتی برای مالیکت ورزشی، سهیم شدن در موفقیت تیم و باشگاه ورزشی،پوشش رسانهای)تفاوت معناداری وجود ندارد(0/05> p )و مدیران با میانگین بالایی این عوامل را تأیید میکنند و از اهداف شرکتهای خصوصی برای حمایت مالی از ورزش عنوان کردهاند.
"Sponsorship Program Protection Strategies for Special Sport Events: Are Event Organizers Out maneuvering Ambush Marketers?, Journal ofSport Management.
International Journal of Sport Marketing & Sponsorship."