چکیده:
هدف از این تحقیق، سنجش میزان خلاقیت و مدیریت دانش در اداره کل تربیت بدنی تهران و همچنین سنجش ارتباط این دو متغیر است. جامعه آماری شامل کارکنان اداره کل مزبور به تعداد 252 نفر است که 155 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه اطلاعات فردی، پرسشنامه خلاقیت رندسیپ و پرسشنامه مدیریت دانش بود. روایی پرسشنامه ها به تأیید متخصصان رسید و پایایی آنها نیز به وسیله آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت که عدد 81/0 برای پرسشنامه خلاقیت و 88/0 برای پرسشنامه مدیریت دانش به دست آمد. برای آنالیز داده ها از آزمون های کلموگروف – اسمیرنوف، پیرسون، رگرسیون گام به گام و همبستگی تفکیکی استفاده شد. نتایج نشان داد مدیریت دانش و خلاقیت در اداره کل در حد متوسط است و ارتباط مثبت و معناداری بین مدیریت دانش و خلاقیت وجود دارد و از بین ابعاد چهارگانه مدیریت دانش، برونی سازی و اجتماعی سازی ارتباط معناداری با خلاقیت دارند.
The aim of the present study was to evaluate creativity and knowledge management in Physical Education General Department of Tehran as well as to recognize the relationship between these two variables. The statistical population of this study consisted of 250 staff of Physical Education General Department of Tehran and the sample included 155 subjects. The data were collected by questionnaires including personal information questionnaire, Randeep creativity questionnaire and knowledge management questionnaire. The validity of the questionnaires was confirmed by experts, and their reliability was tested by Alpha Cronbach (a=81% for the creativity questionnaire and a=88% for the knowledge management questionnaire). Kolmogorov – Smirnov, Pearson test and multiple regression tests were used to analyze the data. The results showed that management of knowledge and creativity was at a medium level in Physical Education General Department of Tehran. There was a positive and significant relationship between creativity and knowledge management. Among the four features of knowledge management, there was a significant relationship between externalization and socialization with creativity.
خلاصه ماشینی:
همچنین تحقیقات نشان میدهد که استفاده از منابع گستردۀموجب افزایش خلاقیت و نوآوری در سازمانها میشود و ارتباطات قوی در سازمان برای تبادل اطلاعات و دادههامناسبترند و این خود بر خلاقیت تأثیر میگذارد و به اشتراکگذاری دانش در میان شرکتها و نوآوری در آنهاارتباط مثبتی باهم دارند(33).
جدول 3-اطلاعات مربوط به ضرایب رگوسیون گامبهگام فرایندها بهطور تفکیکی و اثربخشی مدیریت دانش (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 4-اطلاعات مربوط به آزمون با استفاده از AVONA (به تصویر صفحه مراجعه شود) )a( متغیر مستقل:برونی سازی )b( متغیر وابسته:برونی سازی و ترکیب جدول 5-اطلاعات مربوط به ضرایب رگرسیون (به تصویر صفحه مراجعه شود)مدل 1:متغیر مستقل:برونی سازی مدل 2:متغیر مستقل:برونیسازی و ترکیب متغیر وابسته:خلاقیت چنانکه در جدول 6 مشاهده میشود،این مدل 0/482 درصد تغییرات را تبیین کرده است.
جدول 9-محاسبۀ ضریب همبستگی تفکیکی اثربخشی و یکی فرایندها همراه با کنترل بقیۀ عناصر (به تصویر صفحه مراجعه شود) بحث و نتیجهگیری هدف از این تحقیق،سنجش میزان خلاقیت و مدیریت دانش در ادارۀ کل تربیت بدنی استان تهران وهمچنین سنجش ارتباط این دو متغیر و ابعاد چهارگانۀ مدیریت دانش با خلاقیت است.
در حالت کلی ارتباط بین مدیریت دانش به عنوان یک متغیر یکپارچه و خلاقیت از طریق ضریب همبستگیچندگانه مورد سنجش قرار گرفت که بیانگر همبستگی زیادی این دو عامل است.
6. weiver a:"tessa evititepmoc a sa tnemeganam egdelwonK".
"htdaerb fo stifeneb eht dna secruos egdelwonK 422:p.
a:ytivitaerc dna tnemeganam egdelwonK".
R. sggirB,E,nenatnaS "noitaedi rof snoitnevretni noitatilicaf gnirapmoc:gnivlos melborp evitaerc 791-761:PP,4,02 smetsys noitamrofni tnemeganam fo lanruoJ .
loV,tnemeganam egdelwonk fo lanruoJ.