خلاصه ماشینی:
از همه مهمتر اینکه،برخلاف بسیاری نویسندگان جوان تازه آشنا با نظریههای روایت،از تکنیکهای روایت به شکلی هدفمند و در جهت سرشتن و پرورش معنای کلی داستان بهره میگیرد تا صرف سرگرمی و شگفتزده کردن خواننده؛بهعبارتدیگر،هنر او در استفادۀ بجا از صنایع و تکنیکهای روایی است بدون آنکه عنان کار را از دست دهد.
این شیوۀ روایت هم داستان را به واقعیت نزدیکتر میکند و هم خود بهمثابۀ یک صافی عمل میکند تا ماهیت شخصیتها با گذر از آنها آشکار شود.
بدینسان،شهسواری فرایند خوانش متن توسط خوانندگان را نیز به چالش میکشد و در ضمن قدرت آفرینندگی نویسنده را در مانورهای روایی او به نمایش میگذارد،که آن نیز افشاکنندۀ انگیزهها و احساسات شخصی آفرینندۀ اثر و رمان است.
نویسنده نیز چون ما به اطلاعاتی که از راویان دریافت میکند و وابسته است و دانای کل نیست و گاه به خوانندهای از بسیار خوانندگان این رخدادها بدل میشود،نه نویسندۀ مطلق.