خلاصه ماشینی:
"باری،در واقع ویژگی این مقالهها در همین مسالهاست و همه قبل از هرکاربردی هدفی دارند وخطاب به معلم زبان(کارشناس آموزش زبانها)نوشته شده و حداقل شالودههای نظری رادر دسترس او قرار خواهند داد و چون معلم بدونشناخت این شالودهها کاربرد چندانی در کلاسزبان نخواهد داشت لذا مخصوصا برمسایل متعددکاربردشان در کلاس نیز تاکید شده است(برخی ازاین سخنرانیها در دورههای کارآموزی و بعضی نیزبه صورت«تدریس نمایشی5»در کلاس ارائهشده).
آیامسلم نیست که بیشتر پیشرفتهای سنی 3 سالۀ اخیر که در حوزۀ آموزش زبانها پدید آمده،همه دراثر تاثیر روشهای جدید(کتابهای جدید زبان)برتدریس آموزشکاوانه euqutarP aL euquigogadep معلم زبان بوده است؟ تاریخچۀ آموزش زبان وقتی تاریخچۀ آموزش زبان را بررسی میکنیم،آنچه مخصوصا عجیب مینماید همان کمبود دقت rueugir است که تا حوالی قرن بیستم برآنمستولی بوده،البته به جز چند استثناء نظیرپیشگامانی همچون کمانیوس27 SUINEMOC و فرانسوا گوئین28 NIUOG siocnarF از جهتروش آموزش قدما در گذشته مخصوصا زبان را به«ضرب»قواعد29و دستور زبان و ترجمه آموزشمیدادند و محتوای درسها نیز کاملا به شیوۀاستقرائی و تجربی تهیه و تدوین میشد ولی اندکاندک از آغاز قرن بیستم آموزش زبان از گسترشفوق العادۀ علوم دیگر که شاهد آن هستیم بهرهمندگردید.
به طور کلی در کشور فرانسه در موردکاربرد آن دو گرایش وجود دارد:بعضی از صاحبنظران معادلفرانسۀ علم زبانآموزی را با روششناسی آموزش زبانهایعنی با رشتۀ مکمل زبانشناسی کاربسته نسل دوم هممعنیمیدانند و عدهای نیز آن را با زبانشناسی کاربستۀ نسل اولمترادف به کار بردهاند که در معنی اخیر شامل یک سلسلهنگرشهای علمی آموزش زبانها میباشد."