چکیده:
امروزه مدیران در تمام سازمان ها، خواستار استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود در بخش های مختلف می باشند. بنابراین وجود مدلی به منظور ارایه بازخورد در راستای بهبود عملکرد شعب مختلف سازمان ها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. هدف از این پژوهش ارائه یک مدلی تلفیقی فرآیند تحلیل شبکه ای فازی، کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده های فازی جهت ارزیابی عملکرد شعب ادارات تعاون استان یزد می باشد تا با این وسیله بتوان علاوه بر شناسایی شعب کارا و ناکارا، استراتژی های مناسب را جهت بهبود عملکرد شعب ناکارا و تقویت هرچه بیش تر شعب کارا تدوین نمود. در این پژوهش از مدل کارت امتیازی متوازن به منظور استخراج شاخص های ارزیابی، از تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای فازی به منظور تخمین اهمیت نسبی هر شاخص تحت یک چشم انداز واحد و از تکنیک تحلیل پوششی داده های فازی به منظور ارزیابی کارایی شعب استفاده شده است. بعد مالی به عنوان مهمترین بعد در ارزیابی و شعبه شهرستان یزد و اردکان به عنوان کاراترین شعب از نظر سطح عملکرد شناسایی گردیدند.
Managers in all organizations today called for optimum use of existing facilities and capacities in different sectors. So in order to provide feedback model to improve performance of various branches and agencies to achieve a tool to meet the needs of managers، and the essential logic seems. The purpose of this study provide a model compilation process fuzzy network analysis، balanced scorecard and fuzzy data envelopment analysis for performance evaluation of branch offices is Yazd Cooperative with the device can also identify efficient and inefficient branches، the appropriate strategies improve the performance of inefficient branches and more branches to strengthen whatever can be effectively developed. In this study of balanced scorecard model to extract parameters assessment، fuzzy analysis network process techniques to estimate fuzzy relative importance of each indicator under a single perspective and of fuzzy data envelopment analysis techniques to evaluate the performance of branches has been used. financial Perspective as the most important، and the Yazd and ardakan Branches were identified Assessment as the efficient performance of the branches.
خلاصه ماشینی:
"٣٢ Wg=W32×WBsc Pers (8) 32 جدول ٣ اوزان محلی و جهانی شاخص های کلیدی دیدگاههای کارت امتیازی متوازن شاخص های کلیدی هر بعد صادرات تعاونی ها و اتحادیه ها 0/129 0/04 سرمایه گذاری طرحهای تعاونی ثبت شده 0/116 0/036 پرداخت تخفیف بیمه سهم کارفرمای اعضای شاغل تعاونی ها 0/189 0/058 جذب اعتبارات از محل بنگاههای زودبازده 0/228 0/071 جذب وجوه اداره شده و کمکهای فنی و اعتباری 0/156 0/048 جذب تسهیلات از منابع داخلی بانک توسعه تعاون 0/18 0/056 رضایت مشتری 0/145 0/04 سهم وفاداری شرکت های تعاونی 0/425 0/116 اعتماد مشتری به بخش تعاون 0/021 0/005 سهم بازار 0/408 0/111 تشکیل تعاونی 0/11 0/015 برگزاری کارگاههای آموزشی بازرسان و مدیرات تعاونی ها 0/102 0/014 اجرای پودمانی آموزشی مهارتهای عمومی مورد نیاز تعاونگران 0/098 0/014 شناسایی تفصیلی کارجویان 0/106 0/015 کمک به توسعه کارآفرینی تعاونی ها در حوزه سلامت 0/107 0/015 جذب فارغالتحصیلان در تعاونی ها تخصصی تولیدی و خدماتی 0/088 0/012 همکاری با بانک مرکزی در زمینه نظارت بر تعاونی های اعتبار 0/103 0/014 نظارت بر مجامع تعاونی های توزیعی 0/101 0/014 بازرسی تعاونی ها 0/099 0/014 رسیدگی و نظارت مالی از تعاونی ها 0/082 0/011 رضایت کارکنان 0/132 0/035 تجهیز سازمان به تکنولوژی جدید و نوآوری در سیستم های قدیمی 0/128 0/034 میزان برنامه های آموزشی و دورههای اجرا شده برای کارکنان 0/124 0/033 تجهیز سازمان به اینترنت و فناوری اطلاعات 0/133 0/036 وجود سیستم های تشویق در سازمان 0/129 0/035 میزان ارتباط با مراکز پژوهشی 0/108 0/029 تحقیق و توسعه و حمایت از طرحهای پژوهشی 0/126 0/034 میزان ثبات کارکنان 0/116 0/031 با لحاظ کردن اوزان شاخص های خروجی به دست آمده از تکنیک فرایند تحلیل شبکه ای در دادههای آنها و ادغام این شاخص های خروجی در چهار بعد اصلی کارت امتیازی متوازن و ادغام شاخص های ورودی در دو بعد مدیریت منابع و مدیریت هزینه ، ورودی و خروجی های اصلی این پژوهش همراه با اطلاعات مربوط به آنها در جدولهای ٤ و ٥ خلاصه شده است ."