خلاصه ماشینی:
"روسای تاسیساتی که شخصا تشکیل یافتهاند و توفیق بیشتری حاصلنمودهاند بخوبی واقفند که آنچه را لازم است در این سنوات بدانند نمیدانندهر سال هزار داوطلب برای صد محل در A.
سرویس انترکونسولیر تجارت و توزیع،دورههای اطلاعاتیبرای تجار صاحب فعالیت که حرفه خود را بوسیله«فروشهایبزرگ»آموختهاند ولی امکانات آنها میتوانند بر اثرتکنیکهای جدید فروش و تشکیلات چند برابر شوند تاسیس مینماینددر عرض مدت سه سال این دورهها تعداد 12000 نفر مستمع داشتهاند ولیباید گفت که موفقیت آنها در شهری کوچک بیش از شهری بزرگ بوده است.
کوچکترین دکان از بزرگترین تجارتخانه منفعتخیزتر استولی شرطش این است که بتواند در کار خود احراز تخصص کند،کار خود رامحدود نماید و خود را با احتیاجات مردم تطابق بدهد غرفه چترهای مغازه بزرگ سی مدل عرضه میکند،غرفه«قیمت واحد»سهمدل میدهد درحالیکه تاجر جزئی میتواند صد نوع عرضه نماید.
بازرگانان مستقل که بیش از پیش تعدادشان زیاد میشود بصورتسلسله مغازههائی که دارای تخصص فروش واحدی هستند مجتمع میشوندبرای اینکه سفارشهای خود را با بهترین قیمت بگذارنند و مسائل اختصاصیخود را مطالعه و تجدد معقولی را جستجو نمایند.
تقریبا غیر ممکن است برای زنی که کفش 41 یا 42 میپوشد کفشیبرای خود پیدا کند.
کاوشهای فراوانی معلومداشته که اتیکت غیر خوانا سه مرتبه بیش از قیمت گران مشتری را فراریمیکند یک اتیکت 200000 فرانکی روی ساعت مزین بقطعات برلیانخانم خوشگلی را که راغب آنست منصرف نمیکند ولی بسیاری از خانمهائیکه شیفته این جواهر شدهاند از پرسش قیمت آن صرفنظر میکنند زیراترس آنرا دارند که وضع مالی آنها با قیمت آن سازش نداشته باشد."