خلاصه ماشینی:
"در شرکتی که شما فروشنده آنهستید اغلب مشتریان عضو و صاحبسهم شرکت هستند-در حقیقت شمافروشنده شرکتی هستید که به صاحبانآن جنس میفروشید و این یک وضعکاملا خاصی است که در هیچیک از شرکتهاو فروشگاههای تجارتی وجود ندارد.
اگرخریدار احساس کند که بداخل شدناو بفروشگاه توجه شد و فروشنده خوشآمدی نگفت فورا از بیاعتنائی رنجیدهخاطر خواهد شد برعکس اگر در همانلحظه اول به مشتری توجه شود و مورداستقبال قرار گیرد اولین قدم در راهوصول بهدف یعنی جلب اعتماد مشتریبرداشته شده است.
اگر در کار فروشندگی اصول گفتهشده را رعایت فرمائید نهتنها همهمشتریان یکسر،بسراغ فروشگاه شماو فروشنده مودب و محترمی چون شمامیآیند بلکه خودتا با راه انداختنهر مشتری احساس رضایت و لذت میکنیدو آخر روز از نتیجه کار خود خوشحالو مقامات ما فوق از شما راضی خواهندشد و نقش مهم و بزرگی در توسعه نهضتتعاونی کشور ایفاء کردهاید."