خلاصه ماشینی:
"این مطلب مکرر گفته شده وباز ما آنرا تکرار میکنیم:دردنیای امروز محصولات مشابهبحد وفور در بازارهای جهان عرضهمیشود و همانقدر که مرغوبیت جنسدر فروش کالا موثر است نحو بستهبندی و عرضه کالا با تساوی شرایطبینهایت موثرتر و قاطعتر بودهو مجبات موفقیت یا شکست یکموسسه تولیدی یا تجارتی را کهپخش کالائی را عهدهدار شده استفراهم میکند و بهمین علت قبل ازعرضه کالا باید بستهبندی و طرحعلامت مشخصه آن مورد مطالعهدقیق قرار گیرد و شاید بتوان گفتکه اهمیت این مطلب از خودتبلیغات برای فروش یک محصولخیلی بیشتر بوده و در ازدیاد فروشکالا سهم بزرگتر و مهمتری راایفا میکند و در حقیقت مصرف-کننده را وادار میکند احتیاجاتخود را از کالای معینی از نوعنحصولی که بستهبندی آن توجه وعلاقه او را جلب کرده است تامینکند و بخرید از محصول موردنظرادامه داده مشتری همیشیگی آن کالاگردد.
قبل از هرچیز باید گفته شودکه اگر احتیاج بتجدید رد اینزمینه باشد باید دید این تغییر شکلچه اثر ذهنی ممکن است در مصرفکننده بگذارد و فقط نباید بایناکتفا شود که فلان رقیب در بستهبندی کالای مشابه خود تجدیدنظر کرده است یا فلان مصلاح رابرای بستهبندی(چوب-شیشه-کاغذ-مقوا-نایلون-فلز)امروز بیشتر مصرفکننده یا«مدروز»و ذوق عمومی متوجه فلان رنگ استیا بالاخره فلان مدیر موسسه یا فلانمدیر فروش میل دارد بهر قیمتیشده خودی نشان بدهد و کار تازهایانجام دهد."