خلاصه ماشینی:
هدف این تحقیق آزمون محرکهای جوانان برای استفاده از سرویسپیام کوتاه )sms( ،فراوانی کاربرد پیام کوتاه و نگرش آنها به سمت تبلیغاتپیام کوتاه است.
با افزایش استفاده از تکنولوژی موبایل درجهان،استفاده از پیام کوتاه بعنوان یک ابزار تبلیغاتی جدید مورد توجه قرارگرفته است.
تحقیقات پیشین نگرشهای مصرفکننده به سمت تبلیغات پیامکوتاه را مورد آزمون قرار داده است که شامل حوزههای خاصی مانند پذیرش(کرول و همکاران،2007)،کاربردها و علاقه به استفاده(لئونگ،2007)،تاثیراتمیانفردی(ماک،2007 kuM ،تاثیرات جمعیتشناختی(اکازاکی،2007 ikazakO( ،مجوز کاربرد(بارنز و بامبا،2007)و دیگر ابعاد تبلیغات پیام کوتاهمیشود.
هرچنداین وسیله برای تبلیغات پیام موردنظر مفید و موثر میباشد(لئونگ،2007)ادراک مصرفکنندگان جوان ایرانی به این وسیله بایستی مورد تحقیق وبررسی قرار گیرد.
برطبق مباحث قبلیسوالات تحقیق را بصورت زیر بیان میکنیم: سوال 1)محرکهای استفاده از پیام کوتاه کدامند؟ سوال 2)چگونه پیام کوتاه بر روی فراوانی کاربرد آنتاثیر میگذارد؟ نگرش به تبلیغات پیام کوتاه: نگرش به عنوان نشانهای از اثربخشی تبلیغاتتلقی میشود(جون و لی،2007 eeL&nuJ( .
ازاینرو فرضیههای مابصورت زیر بیان میشود: فرضیه 1)رابطه مثبتی بین محرکهای استفاده از پیامکوتاه و نگرش به سمت تبلیغات پیام کوتاه وجود دارد.
بحث و مفاهیم مدیریتی: تبلیغات پیام کوتاه مفاهیم مهمی را برای بازاریابانارائه میدهد و پیشبینی شده است که یک وسیلهتبلیغاتی موفق خواهد بود(کرول و همکاران،2007 late llorraC( .
loV,lanruoJ tnemeganaM ssecorP ssenissuB,"yduts a remusnoc eht dna noissimrep,gnisitrevda SMS",)7002(.
oN,62 loV,gnisitrevdA fo lanruoJ lanoitanretnI,"dnalaeZ weN morf ecnedive tnecer:gnisitrevda SMS sdrawot sedutitta dna snoitpecrep remusnoC,)7002(.
loV,gnitekraM eliboM fo lanruoJ lanoitanretnI,"gnisitrevda elibom sdrawot sedutitta remusnoc no tcapmi sti dna esu aidem eliboM,)7002(.