خلاصه ماشینی:
"روششناسی اقتصاد اسلامی به مثابه علم دینی *مصاحبه با حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمینیا اشاره: {IBعلیرضا قائمینیا،بعد از ورود به مباحث نشانهشناسی و روششناسی تفسیر قرآن در نیم دههی اخیر،مدتی است در بحث علم دینی تمحض دارند.
اقتصاد اسلامی نیز محدودیتهایی همچون«حرمتربا»را از دین به عنوان چارچوب میگیرد(دستهی اول)،اما این که روششناسی اقتصاد اسلامی به مثابه علم دینی *مصاحبه با حجت الاسلام دکتر علیرضا قائمینیا اشاره: {IBعلیرضا قائمینیا،بعد از ورود به مباحث نشانهشناسی و روششناسی تفسیر قرآن در نیم دههی اخیر،مدتی است در بحث علم دینی تمحض دارند.
اقتصاد اسلامی نیز محدودیتهایی همچون«حرمتربا»را از دین به عنوان چارچوب میگیرد(دستهی اول)،اما این که ظاهر و شکل معاملات چگونه باشد و مثلا«مضاربه»با«جعاله»چهتفاوت ماهوی دارد،محتوایی است که دین به اقتصاد اسلامی میدهد(دسته دوم).
دینی بودن بدین(به تصویر صفحه مراجعه شود)&%05108EOKG051-G% ظاهر و شکل معاملات چگونه باشد و مثلا«مضاربه»با«جعاله»چهتفاوت ماهوی دارد،محتوایی است که دین به اقتصاد اسلامی میدهد(دسته دوم).
برمیگردیم به سؤال قبلی،اقتصاد اسلامی به مثابه علمدینی چگونه قابل تعریف است؟ *دکتر قائمینیا:علم دینی برای خود ساختار دارد که اقتصاد اسلامینیز باید حائز آن باشد.
برمیگردیم به سؤال قبلی،اقتصاد اسلامی به مثابه علمدینی چگونه قابل تعریف است؟ *دکتر قائمینیا:علم دینی برای خود ساختار دارد که اقتصاد اسلامینیز باید حائز آن باشد.
مواجههی دانشمند اقتصاداسلامی با این موضوع باید چگونه باشد؟آیا او نیز باید کمیتمحور باشد؟ *دکتر قائمینیا:علم جدید ماهیت کمی دارد که البته درجهی آن درعلوم مختلف متفاوت است.
مواجههی دانشمند اقتصاداسلامی با این موضوع باید چگونه باشد؟آیا او نیز باید کمیتمحور باشد؟ *دکتر قائمینیا:علم جدید ماهیت کمی دارد که البته درجهی آن درعلوم مختلف متفاوت است."