خلاصه ماشینی:
"البته اینراهم باید گفت که هنوز ابهامات زیادی در وظایفوزارت فرهنگ و آموزش عالی وجود دارد،مخصوصااگر تصور بکنیم و در نظر بیاوریم که الان در کشور«ستاد انقلاب فرهنگی»هست،«وزارت فرهنگ وآموزش عالی»هست«جهاد دانشگاهی»هست،(به تصویر صفحه مراجعه شود)«تشکل دانشجویی»وجود دارد،منتهی در یکدانشگاهی که هنوز اینتشکلها خودشان را نیازمودهاند و با مسائلروزمرهای که هر لحظه میتواند در دانشگاه اتفاقبیافتد،در آن شرایط خودشان را روبرو نکردهاندو همه چیز نو هست و در این حالت نو بودن خیلی ازمرزها،شناخته نشده است ولی بطور کلی و بصورتاساسی اگر من بخواهم بحث بکنم،اعتقادم اینهست که کلا دولت که از طریق وزارت فرهنگو آموزش عالی با دانشگاهها تماس دارد،درآنجا بعنوان برآورنده نیازها،تهیهکنندهامکانات،بردارنده سدها باید مطرح بشود وهمچنین بعنوان اینکه وزارت فرهنگ و آموزش عالیبا احتیاجات عمیق دولت برای حرکتهای عمومیملت آشنا شده باید منتقلکننده و منطبقکننده ایننیازها با رشد و توسعه دانشگاههای ما از بعد علمیو حتی فیزیکی و یا نائر آنها باشد.
س-آیا پیام خاصی در رابطه با خوددانشجویان و استادان ندارید؟ ج-البته من فکر میکنم خودم به عنوان یک فرددانشگاهی که هم در دانشگاه درس خواندهام و همدرس دادهام باید بگویم که دانشگاهها بیش ازسایر نقاط و مواضع کشور در معرض تشعشعارزشهای گوناگون جهان قرار دارد به همینلحاظ بیش از نقاط دیگر آسیبپذیر است چراکه دانشگاه سطحی است که در آن سطح ما باجهان بیرونی که در آن ارزشهای متفاوتی حاکماست تماس میگیریم و از طرفی ما میدانیمسیستمهای ارزشی با فرهنگهای گوناگونهمیشه آمیخته با علم ناب بوده و به نقاطمختلف صادر میشده و به همین دلیل من فکرمیکنم که اگر دانشگاه ما بتواند یک ارتباطدرونی با پیام هشت مادهای امام برقرار کند،وظایف دانشگاهیان باید این باشد که متوجهاین آسیبپذیری خود باشند و با باور عمیقیکه نسبت به شعار«نه شرقی،نه غربی،جمهوری اسلامی»پیدا میکنند ارتباط خود راهرچقدر که میشود با«حوزهها»،«روحانیون»وموازین اسلامی بیشتر و عمیقتر کنند و دائممتوجه نقاطی باشند که بوسیله آن نقاطمیتوانند مورد حمله قرار بگیرند و طبیعی استکه این نقاط،نقاطی نیست که از سوی جامعه«خودی»باشد بلکه در سطوحی که جامعه ما باخارج تماس برقرار میکند این نقاط یافتمیشود."