خلاصه ماشینی:
"از سویدیگر افزایش ناچیز سطح اشتغالدر ژاپن و دستمزدهای واقعیدر آن اثری ناگوار بر روی صنایعاتومبیلسازی ژاپن و بویژه دربازار داخلی آن باقی میگذارد،هرچند که آهنگ موتورنیره شدنژاپن(ده میلیون اتومبیل شخصیثبت شده در دفاتر دولتی،آشکارکمتر از آهنک کشورهائی است&%11624BOBG116-G% و ضوابط اقتصادی در هر یک ازقطبهای کشاورزی یا دامداری یاکشاورزی و دامداری بطور صنعتیانجام میشود منظور صنعتی شدناین است که محصولات خام بهبازار عرضه نشود و عرضه باتقاضا از لحاظ کمیت و زمانتناسب داشته باشد.
از سویدیگر افزایش ناچیز سطح اشتغالدر ژاپن و دستمزدهای واقعیدر آن اثری ناگوار بر روی صنایعاتومبیلسازی ژاپن و بویژه دربازار داخلی آن باقی میگذارد،هرچند که آهنگ موتورنیره شدنژاپن(ده میلیون اتومبیل شخصیثبت شده در دفاتر دولتی،آشکارکمتر از آهنک کشورهائی است&%11624BOBG116-G% که از لحاظ اقتصادی و اجتماعیدر سطح ژاپن هستند امکاناتمربوط به افزایش وسیعتر اتومبیلدر ژاپن مورد تردید میباشد.
تویوتا با فروش 786287 اتومبیلدر سال 1971 یعنی 2 ر 63 درصدبیشتر از سال قبل و نیسان بافروش 631205 اتومبیل یعنی7 ر 59 درصد بیشتر از سال 1970مقام اول را در بین شرکتهایتولیدکننده اتومبیل احراز کردنددر مورد سایر تولیدکنندگان بزرگاتومبیل تعداد اتومبیلهای صادرشده توسط آنها بشرح زیر میباشد167680 برای تویوکو قیو 86343اتومبیل برای میتسوبیشی و34300 اتومبیل برای هوندا مجموعه صادرات ژاپن در سال1971 بشرح زیر توزیع میگردید.
در این اوضاع و احوال بزرگترینسازندگان اتومبیل در پیشبینیهای خود در مورد افزایش صادراتبرای 1972 آهنگی بین 10 درصد و20 درصد ثبت نموده بودند ولیاگر نتایج حاصله از صادرات چهار ماه اول سال 1972 را موردتوجه قرار دهیم بآسانی درمییابیمکه این پیشبینیها بیشتر از حداحتیاطآمیز بودهاند."