چکیده:
مسالهای که این مقاله به آن میپردازد به رابطه تبلیغات و اینترنت مربوط میشود. این مقاله میخواهد به این پرسش پاسخ دهد که شرکتهای تجاری و تبلیغاتی برای افزایش توجه مخاطبان و برخورداری تبلیغ از مؤلفههای اثربخش و تاثیر گذار، از کدام پارامترهای تاثیرگذار در تبلیغات اینترنتی باید استفاده کنند؟ از این نظر، این مقاله بهدنبال شناسایی و سپس اولویتبندی پارامترهای مؤثر بر تبلیغات اینترنتی است. توضیح آنکه آگهیهای تبلیغاتی که زمانی مؤثرترین و کارآمدترین روش مارکسازی و نیز موتور نفوذ محصولات جدید بودند، این روزها بهدلیل رشد و گسترش خود، در معرض تهدید قرار گرفتهاند. چراکه هر چه گستره تبلیغات بیشتر شده توجه مردم به آگهیهای بازرگانی کمتر شده است. تبلیغات مکرر سبب کاهش توانایی و ظرفیت کسب فضایی در ذهن مشتریان میشود. مساله مهم برای شرکتها نیز این است که تبلیغ آنها از مؤلفههای اثر بخش و تاثیر گذار برخوردار باشد. بدین ترتیب این مقاله میخواهد به این دانش دسترسی پیدا کند و راههای افزایش بهرهوری تبلیغات را شناسایی و معرفی کند. در این مقاله ضمن بیان نتایج کلی، بهدلیل گستردگی پژوهش انجام شده برای این مطالعه، تنها به تفسیر نتایج گروه عوامل مرتبط با بازار اشاره میشود.
The present article deals with the relationship between advertising and Internet. It is an attempt to answer the question: What effective parameters should business companies and advertising agencies use in their internet advertising in order to boost the attention of their audience on the one hand، and impart effective characteristics to their ads on the other. The article، therefore، seeks to identify and then rate the parameters that affect internet advertising. It is noteworthy that promotional advertising، once the most efficient and effective method of branding as well as the propulsion force for new products، is now being endangered by its own expansion. For the wider the scope and scale of advertising، the less the attention people would tend to pay to commercial advertisements. Moreover، continuous exposure to ads would gradually reduce the ability and capacity of the customer’s mind to provide a space for ads. It is then a matter of significance for business companies that their advertising should enjoy effective and impressive components. Hence the present article، which is intended to acquire the knowledge and discover، as well as demonstrate، the ways and means of increasing the productivity of advertisements. Discussing on major results، because of the extension of the area، this essay is to focus on expression and interpretation of the results، regarding the group of factors in market.
خلاصه ماشینی:
"مدل مفهومی پارامترهای مؤثر بر تبلیغ اینترنتی ، IAEPCM شناخت مشتریان شناخت صنعت شناخت کسب و کار عوامل مرتبط با بازار شناخت محصول آگاهی از جنبه های متفاوت وضعیت و محیط آگاهی از محل های دسترسی گروه هدف به محصول آگاهی از ارزش ها و هنجارها آگاهی از چگونگی ارزیابی گیرنده محصول در ارتباط با محصولات دیگر آگاهی از مراحل چرخه عمر محصول تعیین وب سایت مناسب تبلیغ محصول تعیین شکل مناسب تبلیغ اینترنتی برای محصول عوامل مرتبط با محصول بیان منافع بالقوه ای از دست رفته ناشی از عدم انتخاب محصول بیان منافع بالقوه خرید و مصرف محصول میزان پیچیدگی محصول میزان آشنایی مصرف کننده با محصول نمایش تجربه مورد انتظار از مصرف آشنایی با روشها و اشکال تبلیغات اینترنتی سرعت شبکه اینترنت عوامل ارتباطی (زیر زیر ساختارهای ارتباط از راه دور ساختارهای محیط محدودیت های دسترسی (مقررات ، فیلترینگ ، سطوح دسترسی و ..."