چکیده:
هدف این پژوهش، شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در انجام مطالعات «مهندسی ارزش» در ایران است. بدین منظور از مدل ماورر و پوکتاس جهت شناسایی عوامل بهره گرفته شد. این دو مدل، 34 متغیر را به عنوان عوامل اصلی موثر درانجام مطالعات مهندسی ارزش معرفی کردند. جامعه ی آماری این پژوهش، 37 سازمان تولیدی و خدماتی استان تهران و نمونه ی آماری، شامل 250 نفر از افراد درگیر، فعال و یا مرتبط با موضوع مطالعات مهندسی ارزش این سازمان ها بودند. بر این اساس داده های گردآوری شده از پرسش نامه ها و بااستفاده از روش های آماری آزمون دو جمله ای و تحلیل عاملی، در نهایت هشت عامل کلیدی در قالب سه گروه اصلی از بین 34 متغیر بر آمده از ادبیات تحقیق به عنوان عوامل اصلی موفقیت در انجام مطالعات مهندسی ارزش، در شرایط کنونی سازمان های تولیدی و خدماتی استان تهران شناسایی شدند.
The purpose of this research is to identify the essential success factors in performing "Value Engineering" in Iran. Maurer and Posetas models were used as the basis for success factors identification. These two models have identified 34 variables as effective factors in performing the value engineering Study. Statistical populations of this research were 37 productive and service organizations of Tehran province And statistical samples were، 250 persons who were connected to the subject of value engineering study. Questionnaires-based data were applied for analysis. Statistical method of Binomial test and Factor analysis were applied. 8 key factors from 3 main groups among 34 variable drived from the value engineering methods were used to analysie today conditions of productive and service organization of Tehran province were identified.
خلاصه ماشینی:
شناسایی و رتبه بندی عوامل موفقیت بانکداری الکترونیکی 1*** چکیده توسعۀ فناوری اطلاعات و ورود آن به زندگی روزمره ، بسیاری از روش های سنتی را متحول ساخته و جهان را برای رقابتی نوین به تکاپو واداشته است .
باتوجه به اینکه نتایج حاصل از اجرای روش های فوق در مواردی با یکدیگر هم خوانی نداشت ، برای رسیدن به یک اجماع کلی از رتبه بندی عوامل ، از تکنیک های ادغامی که شامل روش های میانگین ، بردا و کپ لند است ، استفاده شد.
و باتوجه به اینکه بانک های خصوصی رشد سریع تری نسبت به بانک های دولتی در این مقوله داشتند تحقیق حاضر به بررسی عوامل موفقیت بانکداری الکترونیک در بخش خصوصی پرداخته است .
باتوجه به مطالعات ، تحقیقات و بررسیهای کتابخانه ای که انجام شد و در این تحقیق نیز بدان اشاره شد و همچنین باتوجه به نظر کارشناسان مربوطه ، ٢٧ عامل موفقیت بانکداری الکترونیک شناسایی و عوامل باتوجه به مطالعات انجام شده و نظر کارشناسان و صاحب نظران گام به گام و از طریق تحقیق پیمایشی در شش بعد به قرار جدول (٢) دسته بندی شده است .
موضوع این تحقیق تعیین و رتبه بندی عوامل موفقیت بانکداری الکترونیکی در بانک های خصوصی میباشد.
در تحقیقات آتی میتوان به اولویت بندی عوامل موفقیت با سایر روش های تصمیم گیری چندمعیاره و مقایسه آن با نتایج تحقیق حاضر پرداخت و همچنین میتوان عواملی که باعث شکست پروژه بانکداری الکترونیک می شوند را نیز شناسایی و رتبه بندی کرد.
The critical factors of success for information service industry in developing international market: Using analytic hierarchy process (AHP) approach.
A survey study of critical success factors in agile software projects,The Journal of Systems and Software , 81, 961–971.