چکیده:
امروزه تقاضا برای مواد غذایی حلال بین مسلمان و غیر مسلمانان دنیا بشدت در حال رشد است و بازار اروپا هم از این قاعده مستثنی نیست ؛ لذا شرکتهای زیادی به دنبال عرضه محصولات خود به بازار حلال هستند اما شرط ورود به این بازار دارا بودن گواهی حلال است . بنابراین در این تحقیق نقش نگرش به گواهی حلال بر خلق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری مورد ارزیابی قرار گرفته است . نتایج نشان داده که نگرش به گواهی حلال بر آگاهی از برند و کیفیت ادراک شده اثر مثبت و معناداری داشته است اما اثر نگرش به گواهی حلال بر تداعی برند و وفاداری برند مواد غذایی حلال ، تایید نشد؛ هم چنین در این پژوهش اثر درونی ابعاد ارزش ویژه برند مورد ارزیابی قرار گرفت . نتایج اثر آگاهی برند بر تداعی برند و کیفیت ادراک شده را تایید کردند و هم چنین اثر کیفیت ادراک شده بر وفاداری نیز تایید شد. اما اثر آگاهی از برند و هم چنین تداعی برند بر وفاداری برند مواد غذایی تایید نشد.
Semiology is a new science and its history returns to several decades ago. This science has a great capacity for reading and criticism of literary works. If this science approaches to literary analysis and critism، it will provide a great deal of precise scientific possibilities for the critics. Semiology classifies signs and codes into distinguished frameworks and this classification is the raw material for structural criticism of literary works. Although Nima Youshij’s “Afsaneh” is not the first non-traditional Iranian poem and has a long way to its original structure، but because of some innovations (especially in content)، it can be considered as the first Persian Free Verse. Indeed، "Afsaneh" is one of the narrative poems of Nima that comprises two narratives and some partial narratives. In this study، the narrative aspects of this epopee will be considered. At first، two main narratives are analyzed semiologically، i.e. the type of signs and codes are recognized and، then، according to this distinction، their frequency and functions، the narrative state of poem will be analyzed.
خلاصه ماشینی:
حال ، آیا قرآن و معارف اسلامی پاسخگوی علوم طبیعی و مادی ، مسائل جدید و سؤالات روزمره در زمینه علوم روز هسـت ؟ آیـا اطـلاق دانـش اسـلامی شـامل تمـام دانشـها هـم هست ؟ آیا انطباق اسلام با مفاهیم مدیریت دانش که بیشتر به نظر میرسد کاربردی متناسب با علـوم مدرن و مباحث مدیریتی در زمینه موفقیت و حصول اهداف سازمانها داشته باشد، معنـا دارد؟ بـرای تبیین مسئله بیان مطالبی برگرفته از تفاسیر و آرای صاحبنظران شایان توجه خواهدبود: هدف اساسی از نزول آیات وحی، هدایت انسان به سوی خداوند و امتیـاز حـق از باطـل اسـت (بقره/١٨٥).