کلیدواژه باورهای فراشناختی / (142 مقاله)
- مرتب سازی
- تاریخ
-
1.
اثربخشی ترکیب دو رویکرد اخلاق مدار (بخشایشگری) و هیجان مدار بر باورهای فراشناختی، سخت رویی و نگرش به طلاق در زنان متقاضی طلاق
نویسنده مسئول : نامنی، ابراهیم ؛ نویسنده : مذهب یوسفی، آزاده ؛ روزبهانی، مژگان ؛
مجله : فرهنگ مشاوره و روان درمانی » تابستان 1401 - شماره 50 ISC (29 صفحه - از 39 تا 67 )
کلیدواژه ها: نگرش به طلاق باورهای فراشناختی سخت رویی هیجان مدار اخلاق مدار (بخشایشگری)
-
2.
مدلیابی ساختاری تبیین باورهای وسواسی دانشآموزان دبیرستانی براساس نشانههای استرس، اضطراب و افسردگی، باورهای فراشناختی و عزتنفس: نقش میانجیگری آشفتگی استنتاج
نویسنده : سرلک، معصومه ؛ میرهاشمی، مالک ؛ نویسنده مسئول : لطفی کاشانی، فرح ؛
مجله : روانشناسی و روانپزشکی شناخت » خرداد و تیر 1401، سال نهم - شماره 2 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (14 صفحه - از 2 تا 15 )
کلیدواژه ها: عزتنفس باورهای فراشناختی باورهای وسواسی آشفتگی استنتاج نشانههای استرس/ اضطراب / افسردگی
-
3.
بررسی نقش واسطهگری مهارتهای ارتباطی و مهارتهای تحصیلی در رابطه هیجانخواهی و باورهای فراشناختی با ریسکپذیری دانشآموزان نوجوان دارای رفتارهای پرخطر
نویسنده : امیریان، لیلا ؛ عباسی، محمد ؛ نویسنده مسئول : قدم پور، عزت اله ؛
مجله : رویش روان شناسی » خرداد 1401 - شماره 72 رتبه علمی-ترویجی/ISC (14 صفحه - از 11 تا 24 )
کلیدواژه ها: فرزندپروری باورهای فراشناختی مهارتهای ارتباطی ریسکپذیری سبکهای مقابله مهارتهای تحصیلی
-
4.
مقایسه اضطراب سلامت، دشواری در تنظیم هیجان و باورهای فراشناختی در افراد با و بدون بیماریهای پوستی
نویسنده مسئول : کوکلی، معصومه ؛ نویسنده : عیسی زادگان، دکتر علی ؛ زینالی، دکتر شیرین ؛
مجله : رویش روان شناسی » اردیبهشت 1401 - شماره 71 رتبه علمی-ترویجی/ISC (10 صفحه - از 35 تا 44 )
کلیدواژه ها: باورهای فراشناختی دشواری در تنظیم هیجان اضطراب سلامت بیماریهای پوستی
-
5.
مدل ساختاری روابط بین طرحواره های ناسازگار اولیه با کمالطلبی نوجوانان تیزهوش: نقش واسطه باورهای فراشناختی و میزان محبوبیت والدین
نویسنده مسئول : مهدوی، سیده عاطفه ؛ نویسنده : افروز، غلامعلی ؛ غلامعلی لواسانی، مسعود ؛ نقش، زهرا ؛
مجله : پژوهش های کاربردی روان شناختی » بهار 1401، سال سیزدهم - شماره 1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (17 صفحه - از 65 تا 81 )
کلیدواژه ها: باورهای فراشناختی طرحوارههای ناسازگار اولیه کمالطلبی نوجوانان تیزهوش محبوبیت والدین
-
6.
تدوین و آزمون مدل ساختاری اضطراب اجتماعی بر اساس طرحواره های سازش نایافته اولیه و باورهای فراشناختی با میانجی گری راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان در دختران نوجوان
نویسنده : قادری، بیان ؛ کرمی، جهانگیر ؛ نویسنده مسئول : یزدانبخش، کامران ؛
مجله : علوم روانشناختی » بهار (فروردین) 1401 - شماره 109 ISC (16 صفحه - از 129 تا 144 )
کلیدواژه ها: مدل ساختاری دختران نوجوان اضطراب اجتماعی باورهای فراشناختی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان طرحواره های سازش نایافته اولیه
-
7.
روابط ساختاری باورهای فراشناختی و انگیزشی با اهمالکاری دانشجویان براساس نقش واسطهای راهبردهای یادگیری
نویسنده : پورموسی بزنجانی، حسین ؛ طالع پسند، سیاوش ؛ رضایی، علی محمد ؛ نویسنده مسئول : محمدی فر، محمدعلی ؛
مجله : علوم روانشناختی » زمستان (اسفند) ۱۴۰۰- شماره 108 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (11 صفحه - از 2214 تا 2224 )
کلیدواژه ها: باورهای انگیزشی اهمالکاری تحصیلی باورهایفراشناختی راهبردهاییادگیری
-
8.
تأثیر آموزش باورها وحالت فراشناختی بر فرسودگی تحصیلی دانشجویان
نویسنده : یزدانی، گوهر ؛ خورشیدزاده، محسن ؛ نویسنده مسئول : سالاری فر، محمدحسین ؛
مجله : فرهنگ مشاوره و روان درمانی » زمستان 1400، شماره 48 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (22 صفحه - از 101 تا 122 )
کلیدواژه ها: باورهای فراشناختی فرسودگی تحصیلی حالت فراشناختی
-
9.
بررسی مدل عِلّی گرایش به رفتار پرخطر نوجوانان بر اساس باورهای فراشناختی و سبکهای هویت با میانجیگری افکار منفی تکرار شونده و تابآوری
نویسنده : جوهری فرد، معصومه ؛ فرخی، نورعلی ؛ مردانی راد، مژگان ؛ نویسنده مسئول : زهرا کار، کیانوش ؛
مجله : فرهنگ مشاوره و روان درمانی » پاییز 1400 - شماره 47 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (34 صفحه - از 161 تا 194 )
کلیدواژه ها: رفتار پرخطر تابآوری سبکهای هویت باورهای فراشناختی افکار منفی تکرار شونده
-
10.
اثربخشی آموزش مهارت اجتماعی ارتباطی بر باورهای فراشناختی و ترس از ارزیابی مثبت و منفی دانش آموزان متوسطه اول
نویسنده مسئول : شاهنده، مریم ؛ نویسنده : نوذرزاده ارانی، حمیدرضا ؛
مجله : پژوهش های روان شناسی اجتماعی » پاییز 1400، دوره یازدهم - شماره 43 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (14 صفحه - از 53 تا 66 )
کلیدواژه ها: باورهای فراشناختی ترس از ارزیابی منفی ترس از ارزیابی مثبت مهارت های اجتماعی ارتباطی