خلاصه ماشینی:
"توجه به نوع رفتارها،برخوردها، تسهیلات،امکانات و نیروهای متفرقه مرتبط یا غیرمرتبط از جمله مشتریان دیگر و حاضرین در محل و ایجاد شرایط مناسب که اعتماد،آرامش،انگیزه و بیشتر کالاها توسط کسانی تولید میشوند که خریداران،آنها را نمیبینند و باهم ارتباطی ندارند و بین زمان تولید و مصرف آنها مدتها فاصله وجود دارد اما در خرید و فروش خدمت معمولا ارتباطها مستقیم و نزدیک است و عرضه خدمت و مصرف آن همزمان است البته همهء خدمات یکسان نیستند.
از نکات مهم در بازاریابی خدمات، مدیریت عرضه و تقاضای خدمات است پس در زمان تقاضای زیاد میتوان از نیروهای نیمهوقت و یا استفاده از مشتریان جهت انجام قسمتی از خدمت مانند سلف سرویس و یا پر کردن فرمهای ورودی در فرودگاهها و یا قبضها و در بانکها و استفاده از تکنولوژی جدید و یا افزایش قیمت و کاهش عوامل اضافی به عنوان راه چارهء احتمالی استفاده کرد که ممکن است سطح کیفیت خدمات کاهش یابد و استفاده بهینه محدود گردد که قابل قبول و منطقی نیز نیست."