خلاصة:
این مقاله اخیرا تحقیقات تازه منتشره پیرامون مشتریان در فضاهای بازاریابی رسانه های دیجیتالی و اجتماعی را نقد و بررسی نموده است. پنج موضوع شناسایی شده اند: ١) فرهنگ دیجیتالی مشتری، ٢) واکنش ها به تبلیغات دیجیتالی، ٣) اثرات محیط های دیجیتالی بر رفتار مشتری، ٤) محیطهای متحرک و ٥) شیوه دهان به دهان آنلاین( WOM)این مقالات بررسی شده، جمعی از زوایای بسیار متفاوتی پیرامون شیوه ی تاثیر گذاری تجربه ی مشتری و شیوه ای که تجربه ی مشتری تحت تاثیر محیط های دیجیتالی (که در آنها به صورت بخشی از زندگی روزمره ی خود جای می گیرند) قرار میگیرد را تبیین و آشکار می نمایند. هنوز
هم چیزهای زیادی برای شناخت وجود دارند و دانش موجود بی پروا تمایل و گرایش به تاکید بر شیوه
دهان به دهان دارد که به عنوان تنها بخش تجربه مشتری دیجتال محسوب میگردد. رهنمودهای متعددی
برای تحقیقات آینده جهت تشویق محققان برای بررسی طیف وسیعی از این پدیده، مورد بسط قرار گرفته
است.
ملخص الجهاز:
ir چکيده اين مقاله اخيرا تحقيقات تازه منتشره پيرامون مشتريان در فضاهاي بازاريابي رسانه هاي ديجيتالي و اجتماعي را نقد و بررسي نموده است .
اين مقالات بررسي شده ، جمعي از زواياي بسيار متفاوتي پيرامون شيوه ي تاثير گذاري تجربه ي مشتري و شيوه اي که تجربه ي مشتري تحت تاثير محيط هاي ديجيتالي (که در آنها به صورت بخشي از زندگي روزمره ي خود جاي ميگيرند) قرار ميگيرد را تبيين و آشکار مينمايند.
آثار هم چنان نسبتا در حال پيدايش هستند، با اين وجود البته تحقيقات بيشتري لازم است - به طور خاص با فرض ماهيت هميشه در حال تغيير محيط هاي رسانه اي / متحرک ديجيتالي / اجتماعي که مشتري در آنها قرار ميگيرد و با برندها و مشتريان ديگر تعامل برقرار ميکند.
٣-٢- اثرات محيط هاي ديجيتالي يک موضوع در حال پيدايش ، در سالهاي اخير، شيوه ي اثر گذاري محيطهاي رسانه اي ديجيتالي/ اجتماعي بر رفتار مشتري است .
محققان تقريبا بررسي کرده اند چطور مشتريان از اطلاعات (مثلا WOM انلاين ، نقد و بررسي ها) موجود براي خود در محيطهاي رسانه هاي ديجيتالي/ اجتماعي استفاده ميکنند.
رهنمود داراي پتانسيل بالا براي تحقيقات آينده ، بررسي شيوه اي است که انواع مختلف محيطهاي ديجيتالي (از جمله رسانه هاي اجتماعي و موبايل ) بر انواع وسيعي از پيامدهاي مشتري اثر مي گذارند، از جمله ساختهاي رواني و اقتصادي.
A field study of mobile display advertising effects on consumer attitudes and intentions.
[in this issue] __ Berger J: Word of mouth and interpersonal communication: a review and directions for future research.
com/Article/Advertisers-Will-Spend- Nearly-600-Billion-Worldwide-2015/ 1011691 [accessed 15.
net/blog/2014/08/global-social-media-users-pass-2- billion/ [accessed 15.