Abstract:
امروزه ارتباطات انسانی و شیو ههای برقراری ارتباط از جایگاه ویژ های در تمام حوز ه حیات انسانی دارد. در حوزه تربیت دینی و آموزش مفاهیم وحیانی نحوه برقراری ارتباطات جهت انتقال پیام به مخاطبان، نقش بسیار حائز اهمیتی دارد.ب نابراین، شناخت شیوه غالبا رتباطی، میزانا ثربخشی تعاملاتب ی نفردی و گروهی راا فزایش م یدهد. هدف تحقیق حاضر شناسایی شیو ههایب رقراریا رتباطب ا مخاطبان در تربیت دینی کارکنانن اجاا ست. تحقیق حاضرا زن وع کاربردی و بهل حاظ روش توصیفی تبیینیا ز نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کارکنان کلانتر یهای غرب تهران تشکیل م یدهند. روش نمون هگیری، طبق های است که تعداد 280 نفر بر اساس جدول مورگان انتخاب و مورد ارزیابی قرار گرفنتد.ا بزار گردآوریا ین پژوهش پرسشنامها ستاندارد مهار تهایا رتباطی و پرسشنامه محقق ساخته تربیت دینی است. نتایج این تحقیق نشان م یدهد که شیو ههای برقراری ارتباط با مخاطبان بر تربیت دینی با 62 درصد اثرگذاری با 99 درصد ضریب اطمینان در سطح 01 / 0 مورد تایید واقع گردید. همچنین شیوه احساسی با 48 درصد و شیوه شنیداری با 23 درصد و شیوه کلامی با 48 درصد و شیوه غیرکلامی با 58 درصد در سطح کمترا ز 01 / 0 درصد مورد تایید واقع گردید. ضمن آنکه درب ررسی مدل رگرسیونیا ز رگرسیون گا مب هگاما ستفاده گردید که درن هایت شیو ههای غی رکلامی،ا حساسی و شنیداری توانستند با 63 درصد، واریان سها را تببین کرده و بر تربیت دینی کارکنان ناجا اثرگذار باشند.
Today، human relationships and the ways that such a tool that is used in many sciences and technologies . This means it is time for dating، thinkers and scholars have always considered، so that today the addition of its strategy، the application directions are used. The purpose of this study is to identify ways to communicate with audiences in religious education staff has Naja. In terms of applied research and descriptive - survey has been used Research to determine how best to align the population with Is used so that employees selected 91 police in West Tehran According to Morgan، the sample size was 280 Using a standard questionnaire، communication skills and religious education، which has the reliability of 88.9 and 79.8 are examined. The results show Ways to communicate with audiences on a religious upbringing with 0.62 with 0/99 confidence level impact 0.01 was approved. Also feeling the way with 0.480 and aural style with 0.23 and verbal manner with 0.48 and nonverbal practices with 0.58 in less than 0.01 of cases were actually confirmed. While in the stepwise logistic regression model was used to examine the ways in which non-verbal، emotional and aural managed with .0.63 and the variance of the Tbbyn religious education staff failed to meet the required word Naja be effective .