Abstract:
هدف اصلی این پژوهش مقایسه نتایج ارزشیابی مداد کاغذی و آنلاین دانشجویان از نتایج تدریس استادان است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمام استادان دانشگاه شهید بهشتی در دو نیمسال تحصیلی 90-89 و 91- 90 بودند که در یک درس واحد به دو روش مداد- کاغذی و آنلاین مورد ارزشیابی دانشجویان قرار گرفتهاند. برای انجام پژوهش از روش تمام شماری استفاده شده است. ابزار مورد استفاده در پژوهش فرمهای ارزشیابی دانشجویان از استادان بود. برای بررسی تفاوت نتایج دو روش ارزشیابی ابتدا نمرههای تفاوت (d) محاسبه شد و سپس تفاوت گروهها با استفاده از آزمون t و تحلیل واریانس یک راهه مورد بررسی قرار گرفت. یافتههای تحقیق حاکی از آن بود که میانگین نمرههای ارزشیابی آنلاین (18.61M=) از مداد کاغذی (18.21M=) بالاتر بود. همچنین یافتهها نشان داد که بین نمرههای ارزشیابی آنلاین و مداد کاغذی در دانشکدههای برق و کامپیوتر، تربیت بدنی، علوم ریاضی و پژوهشکدههای مهندسی و فناوریهای نوین، علوم محیطی و گیاهان و مواد اولیه دارویی رابطه معنیداری یافت نشد اما بین سایر دانشکدهها و پژوهشکدهها به دو روش رابطه معنیداری بدست آمد. همچنین نتایج تحلیل واریانس حاکی از آن بود که بین دانشکدهها از نظر نتایج ارزشیابی مداد کاغذی و آنلاین تفاوت معنیدار وجود دارد.
Machine summary:
"Faculty Evaluation Higher Education Dommeyer Baum Chapman Hana Campion Mason Erdman Student Evaluations of Teaching Kogan Schoenfeld-Tacher Hellyer Sojka Gupta Detter-Schmelz Stack Liuhanen Crews Curtis ارزشیابی دانشجویان از استادان در هفتاد سال گذشته به ابزاری مهم برای اندازهگیری اثربخشی 1 معلمان تبدیل شده است (رادماچر 2 و مارتین 3 ، 2001).
فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی Journal of Measurement & Educational Evaluation سال اول، شمارة 3، پاییز 1391، صص 48- 33 Vol. 1, No. 3, Atumn 2012 نقش و کاربرد سواد اطلاعاتی در نهادینهسازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش عالی The role and application of information literacy in realizing information and communication technology (ICT) in higher education آیتاله سعادتطلب 1 دکتر علیمحمد احمدوند 2 Ayat Saadattalab Ali Ahmadvand (Ph. D) چکیده: ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات تحولات شگرفی در همه حوزههای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه حوزه آموزش داشته است.
com) عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) Information &Communication Technology Casal Ontario Garrison& Anderson American Library Association Life-long Learning Stanger Larkin Pines Shanahan Laxman Wang Toshiyuki McAdo Herne Alestalo Peltola Information Society Webster Knowledge Society Knowledge-based Society The European Union High – Level Group report of 1997 Nassimberi Infrastructures Lloyd Williamson American Library Association McGuinness Doyle Bruce Singh Martin Rader Zurkowski Hauxwel Corrall Feast Kong McAdo Andretta Stanger Association of College and Research Libraries"