Abstract:
زنجیرههای تامین کنونی در محیطی فعالیت میکنند که همواره به دنبال بهبود و کااه هزیناه هاا و اساتفاده ازراهکارها و راهبردهایی در این جهت هستند. راهبرد ناب یکی از این راهبردها است که به زنجیرههای تامین درجهت حذف ضایعات به عنوان اصلیترین هدف کمک مای کناد. از ایان رو، ایان تحییاد در راساتای حراحایالگویی برای زنجیره تامین ناب با تاکید بر محیط فعالیات پلایا اسات. ایان تحییاد از لحاات روش توصایفی -تحلیلی و از لحات هدف کاربردی است. جامعه آماری این تحیید، شاام کلیاه مادیران و کارشناساان زنجیارهتامین پلیا و نمونه آماری شام 106 نفر است که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدهاناد. دراین تحیید پا از بررسی مدلهای مختلف زنجیره تامین نااب و اساتخرام مولفاه هاای آن، باا اساتفاده از روشدلفی دو دور، مولفهها مطابد با شرایط سازمان پلیا بومیسازی گردید و با استفاده از پرسشنامه محیاد سااهتهاحلاعات، جمعآوری و با به کارگیری روش معادلات ساهتاری و نرم افزار PLS دادههای تحیید مورد تحلیقرار گرفت. نتایج حاص از تحیید بیانگر آن است که ابعاد زنجیره تامین نااب پلایا شاام عناصار مادیریتی،تولید و هدمات، راهبردی، تامین کنندگان و مشتری مداری میباشد.
Today supply chains are working in an environment that are seeking improvement and decreasing costs and applying alternatives and strategies based on this direction. Lean strategy in one them which helps supply chains for elimination of wastes as the main aim. So، this research aims to design a model for lean supply chain with the emphasis on police environment. This is an analytic-descriptive research from the point of method and practical from the point of end. The statistical population is all managers and specialists of supply chain in Naja and 101 samples were choosed by random sampling. In this research، after designing conceptual model، we applied a researcher made questioner for gathering information and structural equation and PLS software and Friedman test were applied for considering the affections and ranking. The results showed that the dimensions of Naja lean supply chain pattern are as bellow: managerial، production and service، strategic، suppliers and customer orientation.
Machine summary:
"خدمات ٦-ایجـاد و توسـعه Kanban و روش های جدید تولید ٧-استفاده از محصولات با خـدمات پس از فروش ١-(وینـــــــدو و آروینـــــــدراج ، ٢٠١٢)٢-(گــوش ،٢٠١٣)، (کونــدو و مانوهــار،٢٠١٢)، (وینــدو و آروینــدراج ، ٢٠١٢)، (چوهـــان و ســـــینگ ، ٢٠١٢)، (شـــــاه و وارد،٢٠١٣)٣-(پانیزولا،گارنگو،شـــــارما وگـــــور،٢٠١٢)، (کوروپالیـل ، ٢٠٠٧)، (وینـدو و آروینـدراج ، ٢٠١٢) (شـــــاه و وارد،٢٠١٣)، (ســـــانچز و نــــاگی،٢٠٠١)٤-(وینــــدو و آروینــــدراج ، ٢٠١٢)٥-(پانیزولا،گارنگو،شــــــــــــــــارما وگور،٢٠١٢)، (کوروپالیـل ، ٢٠٠٧)٦-(شـتی، علــــی و کومینــــگ ،٢٠١٠)، (کوروپالیــــل ، ٢٠٠٧)، (وینـــدو و جـــوی،٢٠١٢)، (شـــاه و وارد،٢٠١٣)، (هــــــــوگ ، رز،جــــــــوینز و تـــــونی،٢٠١١)٧-(پانیزولا،گارنگو،شـــــارما وگور، ٢٠١٢)، (ویندو و جوی،٢٠١٢) نت ١-نگهــداری و تعمیــرات پیشــگیرانه ٢-بهبــود نگهــداری و تعمیرات ٣-نگهداری و تعمیرات بهره ور٤-کاهش دفعات از کار افتادگی ماشین آلات ٥-صفر از کار افتادگی ١-(گــــــوش ،٢٠١٣)، (شــــــتی، علــــــی و کومینـــگ ،٢٠١٠)، (پانیزولا،گارنگو،شـــارما وگـور،٢٠١٢)، (کوروپالیـل ، ٢٠٠٧)، (شـاه و وارد،٢٠١٣)، (سانچز و ناگی،٢٠٠١) ٢-(شــــــــــــــــــــــــــاه و وارد،٢٠١٣)٣-(گـــــــوش ،٢٠١٣)،(شـــــــتی، علـــــــی و کومینگ ،٢٠١٠)، (پـانیزولا، گـارنگو، شـارما وگــور،٢٠١٢)،(کوروپالیــل ، ٢٠٠٧)، (شــاه و وارد،٢٠١٣)، (هــــــــوگ ، رز،جــــــــوینز و تــونی،٢٠١١)٤-(ســانچز و نــاگی،٢٠٠١)٥-(چوهان و سینگ ، ٢٠١٢) مـــــدیریت کیفیت ١-همکاری مشـتریان در برنامـه هـای بهبـود کیفـی٢-اجـرای 3s5-استفاده از رویکردهای بهبـود کیفیـت و اسـتانداردهای بین المللی (ISO)4-استفاده از منابع کیفی٥-همکاری تـأمین کننده در برنامه های بهبود کیفی ١-(پانیزولا،گارنگو،شــارما وگــور،٢٠١٢)٢-(شتی، علی و کومینگ ،٢٠١٠)، (کوروپالیـل ، ٢٠٠٧)، (هوگ ، رز،جوینز و تـونی،٢٠١١)٣-(کوروپالیــل ، ٢٠٠٧)، (شــاه و وارد،٢٠١٣)٤-(پانیزولا،گارنگو،شــــارما وگــــور،٢٠١٢)٥- (پانیزولا،گارنگو، شارما وگور، ٢٠١٢) انعطــــــاف پذیری ١- انعطاف پذیری تامین کالا ٢-انعطاف پـذیری در بـرآورد کردن نیازهای مشتریان ٣-انعطاف پذیری زمان کاری ١-(پانیزولا،گارنگو،شــارما وگــور،٢٠١٢)٢-(پانیزولا،گارنگو،شـــارما وگـــور،٢٠١٢) ٣-(پانیزولا،گارنگو،شارما وگور،٢٠١٢) راهبردی ارزش آفرینی ١- تمرکز بر روی افزودن ارزش ٢-شناسایی جریان ارزش ١-(کوروپالیـــــل ، ٢٠٠٧)٢-(کوروپالیـــــل ، (2007 برنامه ریزی راهبردی ١- برنامـه ریـزی یکپارچـه ٢-برنامـه ریـزی جریـان ارزش ٣-اهداف و برنامه های راهبـردی٤-برنامـه هـای بهبـود امنیـت ٥-مشخص کردن خروجی و نتیجه تغییرات مقایسه آنها با نتـایج برنامه ریزی شده ٦-مدیریت هزینه ها ١-(پانیزولا،گارنگو،شــارما وگــور،٢٠١٢)٢-(گــــوش ،٢٠١٣)، (کوروپالیــــل ، ٢٠٠٧) ٣-(شــتی، علــی و کومینــگ ،٢٠١٠)٤-(شــاه و وارد،٢٠١٣)٥-(کونـدو و مانوهــار، ٢٠١٢)٦-(ویندو و جوی،٢٠١٢) تــــــامین کنندگان انتخاب ١- امتیاز دهی به تأمین کننـده بـر اسـاس هزینـه هـای کـل ٢-بگارگیری روش های علمی برای انتخاب تآمین کننده ١-(پانیزولا،گارنگو،شـــارما وگـــور،٢٠١٢)٢-(کوروپالیل ، ٢٠٠٧) مــــدیریت کیفیت ١-ایجــاد و ارائــه بســترها و کمــک هــای فناورانــه بــه تــأمین کنندگان ٢-ارائه آمـوزش هـای اصـول کیفیـت بـه کارکنـان تأمین کنندگان ٣-کاهش تعـداد تـامین کننـدگان ٤-مـدیریت تـأمین کننـده ٥-ایجـاد تـامین کننـده ٦-تـامین بهنگـام کـالا."