Abstract:
ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ارزیابی نقش تبلیغات رسانهای بر ارزش ویژه برند، در صنعت پوشاک ورزشی کشور صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را دانشجویان و فارغالتحصیلان تربیتبدنی کل کشور ﺗﺸﮑﯿﻞ دادﻧﺪ ﮐﻪ 805 ﻧﻔﺮ آﻧﻬﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس روش ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮی ﺗﺼﺎدﻓﯽ با استفاده از پرسشنامه حضوری و اینترنتی از کل کشور جمعآوری گردید. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل8.80 انجام شده است. نتایج تحلیل معادلات ساختاری بر روی مدل پیشنهادی پژوهش نشان داد که مدل از برازش خوب و قابل قبولی برخوردار است. یافتهها نشان داد، تبلیغات رسانهای تاثیر مثبت و معناداری بر روی ارزش ویژه برند میگذارد و این اثرگذاری به صورت غیر مستقیم و از طریق تقویت آگاهی و تداعی برند و ایجاد رضایت در مشتری میگردد. اما تاثیر معناداری بر کیفیت ادراک شده مشاهده نگردید. به تولیدکنندگان داخلی توصیه می شود از صرف هزینههای گزاف در تبلیغات نهراسند و سعی کنند با تبلیغاتی جذاب و به یاد ماندنی که اثر طولانی در ذهن مشتریان دارد خرید برندهای ورزشی ایرانی را برای مردم به صورت نوعی عادت درآورند؛ که کاهش تقاضا و ورود بی رویه برندهای خارجی به داخل کشور را به همراه دارد.
The present study aims to evaluate the role of media advertising، the brand equity in the sports apparel industry has been done. The Tvsyfy_Pymayshy research method based on the structural equation model has been employed. The population of this study were the students and graduates of Physical Education in the country، 805 of whom were selected based on random sampling، using the questionnaire both in person and online. Data were analyzed using structural equation modeling with LISREL 8.80 software. Structural equation analysis on the proposed model showed that the model fit was good and acceptable. Results showed a significant positive impact on media advertising، brand equity shares، and this influenced indirectly، through strengthened awareness and brand associations، and creating customer satisfaction. But there was no significant influence on perceived quality. The domestic manufacturers recommended، the high costs of advertising and try not to fear the result of a long campaign appealing and memorable in the minds of customers buying Iranian sports brands for people to get a raise، which reduced demand and entry indiscriminate foreign brands to bring into the country.
Machine summary:
یافتهها نشان داد، تبلیغات رسانه¬ای تاثیر مثبت و معناداری بر روی ارزش ویژه برند می¬گذارد و این اثرگذاری به صورت غیر مستقیم و از طریق تقویت آگاهی و تداعی برند و ایجاد رضایت در مشتری می¬گردد.
با توجه به مطالب بیان شده، پژوهش حاضر در تلاش است تا با بررسی رابطه بین تبلیغات رسانهای و ارزش ویژه برند در بازار پوشاک ورزشی کشور پرداخته شود، تا در نهایت دریابیم این اقدام بازاریابی، چگونه ارزش ویژه برند را افزایش یا کاهش خواهد داد.
"بررسی تأثیر تبلیغات رسانهای و غیررسانهای بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری (مطالعه موردی برند پارس خزر)"، مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 4.
Keywords: brand, brand equity, advertising, media, sports apparel, physical education students and graduates 11 Book review: management information systems in sport Mohammad Alimardani1, Ali Jafari2 1.
PhD Student Sport Management, Payame noor University of Tehran (Received: February 15, 2015 – Accepted: March 14, 2015) Abstract Despite the fact that book reviews help authors significantly in identifying drawbacks and opening new paths, little attention is given to reviewing books in academic journals.
Assisstant professor, Payame Noor University, Karaj (Received: January 19, 2015 – Accepted: March 14, 2015) Abstract The purpose of this study was to evaluate the management of leisure and recreational sports curriculum at universities in Iran until the end of 1393, the structure, content and formal.
of sport management Mazandaran university (Received: January 9, 2015 – Accepted: March 7, 2015) Abstract The purpose of the present study is to examine the influence of individual factors on the incidence of different types of academic misconduct.